Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

reparatie 3003

Gestart door Harrie zaterdag 14 augustus 2021, 16:53:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
reparatie 3003
Lid sinds: 2019

offline
reparatie 3003
Hallo ik heb een loc 3003 die loopt en schakelt prima maar er is een probleem als hij stilstaat voor een sein dan wil hij soms met het vrij geven niet spontaan vertrekken dan moet ik er even heel zacht op drukken dan doet hij het. Dat gebeurd niet steeds bij het zelfde sein andere locs hebben daar geen last van.
Heb de wielen goed schoon gemaakt de sleper meer of minder druk gegeven, motor schoon gemaakt nieuwe koolborstel en koper borstel meer of minder druk op borstel of koolborstel.
dan doet hij het div. keren goed en dan weer eens niet wij kan mij helpen gr. Harrie
Re: reparatie 3003
Lid sinds: 2016

offline
Re: reparatie 3003
het kan zijn dat de contacten van het relais niet elke keer goed contact maken .
contact schoon maken en kijken of het beweegbare deel goed omschakelt.
Wielassen ook schoon gemaakt?
kan zijn dat daar toch wat troep in zit.
Grt. Jo
Re: reparatie 3003
Lid sinds: 2019

offline
Re: reparatie 3003
bedankt voor de reactie even een vraag welk relais gr.
Re: reparatie 3003
nobody
gast

Re: reparatie 3003
Er zit slechts één relais in. Het omschakelrelais.
Re: reparatie 3003
Lid sinds: 2019

offline
Re: reparatie 3003
ja dat klopt een relais maar ik schakel de trein niet voor of achteruit hij gaat van stop voor een rood sein na vertrekken vanaf dat sein kan dat toch met het schakel relais te maken hebben ?
ik schakel niet voor of achter uit het sein wordt via een schakelrails op rood of groen gezet
Re: reparatie 3003
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: reparatie 3003
Als het sein op groen springt en de loc niet gaat/wilt rijden, branden de lampjes dan ook niet?
Re: reparatie 3003
Lid sinds: 2019

offline
Re: reparatie 3003
Ja de lampjes branden dan. Ik ben er nog eens goed voor gaan zitten ik denk dat het probleem opgelost is. bij het veertje dat de koperen borstel aandrukt daar waar het aan het motorhuis zit was erg veel speling heb het met een tangetje iets vaster geknepen lijkt te helpen tijd zal het leren alvast allemaal bedankt voor het meedenken gr. Harrie