Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Piko NS2200 Doet niet wat hij moet doen.

Gestart door MarcelvW1968 donderdag 02 september 2021, 08:56:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko NS2200 Doet niet wat hij moet doen.
Ik heb mij Piko 2200 automatisch ingelezen op mijn CS3.
Nu werkt de verlichting niet naar behoren.

Als het motorgeluid uit staat werkt alleen de frontseinen. Wisselend met de richting. Maar sluitlichten niet.

Als motorgeluid aanstaat wissels het frontsein en brand het sluitsein. Bij het achteruitrijden wissels het frontsein naar achteren maar blijft een van de sluitseinen ook branden. Aan de andere zijde gaan de sluitseinen niet branden.

Is dit aan te passen?

Groet,
Marcel
Re: Piko NS2200 Doet niet wat hij moet doen.
Ja, dat is wel aan te passen. Zie daarvoor de handleiding van de 2200. Je rijdt hem op MFX / M4? Of stuur je hem aan op DCC? Via het aanpassen van de CV instellingen is de boel in te stellen. Dat kan met je CS3. Lees daarvoor de diverse handleidingen  ;)
Re: Piko NS2200 Doet niet wat hij moet doen.
Ik rijd via MFX. Zal eens in de CV's kijken. Best complex.
Re: Piko NS2200 Doet niet wat hij moet doen.
 @citaat Zet eerst eens MFX uit via de CV-instellingen. En ga eens rijden via het DCC-protocol. Kijk of het probleem dan nog blijft. Je mag dan wel de lok "handmatig" aanmelden op je CS3 als DCC lok. Zie daarvoor de handleiding. Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk. Het is niet meer een waarde aanpassen in het geheugen. Veel CV's zijn standaard en voor alle DCC loks gelijk.
Re: Piko NS2200 Doet niet wat hij moet doen.
Om de vraag goed te beantwoorden is het handig om te weten welke versie van de Piko 2200 het betreft. Piko heeft door de jaren heen in de verschillende versies verschillende soorten decoders gebruikt. En er zijn types bij waar als je de decoder een reset geeft het vreemde verschijnselen kan opleveren. Zijn deze problemen ontstaan na een reset van de decoder?
Re: Piko NS2200 Doet niet wat hij moet doen.
Hij is naar mijn weten niet gereset. Toen ik nog reed met mobiel station 2 gebeurde melde de decoder zich steeds opnieuw aan in MFX als het motor geluid aan stond. Bleef het geluid uit dan kon de loc gewoon rijden.

Nu met CS3 zijn de 'problemen'. zoals beschreven.
Re: Piko NS2200 Doet niet wat hij moet doen.
Welke piko is het 5268* de piko eigen decoder geven erg veel problemen soms helpt het om de lok uit je geheugen te verwijderen en opnieuw in te lezen.
Ook kun je voor DCC gaan dan zijn alle functies beschikbaar onder MFX namelijk niet.