Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!

Gestart door Roland maandag 02 augustus 2021, 13:54:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!
Hallo mede-spoorders!

Ik ben helemaal in paniek!  :O :O :O
Mijn Marklin 3065 was toe aan een grondige schoonmaakbeurt.
Aangekoekte olie, haren in de motor, slecht lopende tandwielen, kortom, ellende!  8o
Ik heb een 3065 V60 met Telex-koppelingen. Oké, dat zou mij ook moeten lukken om uit elkaar te halen.  O:-D
Ik daar mee bezig, maar ik werd plotseling weggeroepen omdat er een monteur aan huis kwam voor wat onderhoud.  :thumbdown:

Lok schoongemaakt en toen weer in elkaar zetten....
Ik ben verdorie vergeten hoe en vooral wáár ik alle draadjes moet aansluiten!  8o 8o

Het relais was al een helse klus omdat dat uit elkaar viel. Met een tekening van Marklin de boel weer in elkaar gezet.  B)
Het jammere is dat het relais zóveel aansluitingen heeft, dat ik niet meer weet wat nou waar op hoort.

Kan iemand mij asjeblieft helpen? Op internet staan foto's van zo'n lok, alleen omdat álle draden zwart zijn, kan ik ze niet goed volgen.

Het gaat om onderstaande loc met dit relais dus:



Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, nogmaals, het gaat ook om de aansluitingen van het telex-gedeelte.

In paniek gegroet,

Roland.
Re: Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!
Re: Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!
Hier een foto daarvan.
Grt Jo
Re: Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!
Ahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!! Waar zouden we zijn zonder internet tegenwoordig....  :help:

Ik in elk geval bij een treinenreparateur denk ik  :D :D

Nou, het is gelukt!

Jo, het schema van jou had ik wel, maar mijn versie was veel malen slechter leesbaar!

Ja, mooie techniek, ik dacht dat ik het nog wel zou weten, helaas niet dus.
Met de gegeven oplossingen wel en Johnny, ik had wellicht wat beter moeten zoeken, maar ja, paniek  O:-D

Nou, het werkt weer, nieuwe koolborstels erin, druppie nieuwe olie en gáááán.... inclusief Telex-koppelingen, het werkt weer!

Dank voor de snelle antwoorden!

Groet,
Roland.
Re: Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!
Hoi Roland,

Mooi dat hij het weer doet, maak de volgende keer een aantal foto's dan weet je hoe het in elkaar zat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Aansluitingen van een 3065, weet het niet meer!
Ik maak met mijn mobieltje altijd even een paar foto's als ik op onbekend terrein begin te komen. Kan ik later tenminste eea weer in de juiste volgorde in elkaar krijgen.