Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

N poppetjes in H0 rijtuig?

Gestart door snaker vrijdag 21 maart 2008, 21:19:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
N poppetjes in H0 rijtuig?
Hallo modelspoorliefhebbers,

Ik heb 5 lima icr rijtuigen die ik aan het voorzien ben van binnenverlichting en waarvan ik het interieur aan het verven ben. In de trein wil ik poppetjes plaatsen, maar de H0 poppetjes passen er niet goed in:



Dus ik dacht: misschien passen N poppetjes beter, kan dat of zijn N poppetjes te klein?
Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Heey,

N poppetjes zijn in mijn beleving veel te klein.
Je kan beter de benen amputeren van de ho poppetjes past beter.
Het verschil zit hem in de 1/87 poppetjes en de rijtuigen in 1/100 zijn vandaar.
BTW het interieur ziet er al wel goed uit!

groetjes,

Antal
Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Het probleem is dat de stoeltjes te laag zijn. Een mogelijkheid is hun (onder)beentjes eraf te knippen. Dat heb ik met de reizigers voor m'n TEE ook moeten doen. Sterker nog: Preiser maakt treinreizigers (in ieder geval onbeschilderde) zonder beentjes...

Zie HIER en HIER ;-)
Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Blausee-Mitholz
gast

Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Die arme reizigertjes toch, om een (model)treinreis te kunnen maken worden de benen geamputeerd  :shock:

Blij dat ik geen modelreiziger ben  :wink: :mrgreen:

Mvg, Johan
Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Citaat van: Acido op vrijdag 21 maart 2008, 21:51:42
Het probleem is dat de stoeltjes te laag zijn. Een mogelijkheid is hun (onder)beentjes eraf te knippen. Dat heb ik met de reizigers voor m'n TEE ook moeten doen. Sterker nog: Preiser maakt treinreizigers (in ieder geval onbeschilderde) zonder beentjes...

Zie HIER en HIER ;-)

klopt het dat de poppetjes uit die preiser set ook ietst smaller zijn? (die van mij zijn iets te breed)

mvg, Tristan
Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: N poppetjes in H0 rijtuig?
Uhh... kweenie... De "paartjes" van Preiser zitten wel altijd gezellig dicht bij elkaar, maar of de losse reizigers echt smaller zijn... geen idee. Volgens mij valt het te breed zijn wel mee, als ik zo naar jouw foto's kijk. En anders zul je de vijl ter hand moeten nemen, daar zie je toch niks meer van als ze er eenmaal in zitten ;-)

Misschien zijn de banken in jouw rijtuig wel wat kleiner of smaller dan die in de TEE, dat kan natuurlijk ook nog.