Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

wagons en rijtuigen

Gestart door C.Pankow maandag 26 juli 2021, 10:42:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wagons en rijtuigen
C.Pankow
gast

wagons en rijtuigen
hallo allemaal

ik heb een vraagje
kunnen de wagons en rijtuigen van Fleischmann,Roco,Lima etc op Marklin aanpassen ?
ik heb Marklin M
hebben jullie ook meegemaakt ? of aan me de tips geven

groet ,Cor
Re: wagons en rijtuigen
Lid sinds: 2014

offline
Re: wagons en rijtuigen
Ik heb veel Märklin, maar ook wat rijtuigen en goederenwagons van Fleischmann. Die rijden probleemloos op M-rails. Ik heb wel de koppelingen vervangen door kortkoppelingen van Fleischmann en een enkele door een Märklin kortkoppeling of een beugelkoppeling zodat ik ze ook onderling kan koppelen.

Ik heb ook een paar rijtuigen van Trix: geen problemen.
Van Roco heb ik een aantal 3-assige rijtuigen. Die geven met de middelste as problemen in de wissels. Daar heb ik de wielen van vervangen door AC-wielen.

Groet,
Roel
Re: wagons en rijtuigen
'k Gebruik ook Märklin metalen railsysteem.
Wagens, wagons en rijtuigen van Liliput, Fleischmann, Sachsenmodelle, Roco, Brawa, Jouef, Tilig, Rivarossi, Trix international, Lima en (natuurlijk) Märklin.
Waar nodig de koppelingen vervangen en 3rail wielen gemonteerd.
Bij oude(re) modellen de koppeling inclusief de ophanging verwijderd  en vervangen door de Symoba kortkoppelnigs mechanismen en schachten.
Waar de oudere wielen niet of moeilijk zijn te vervangen de afstand tussen de flenzen op 14,1 mm gezet en de isolatie overbrugd door geleidende lijm of lak.
Rijdt goed door wissels en kruisingen.