Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wissel K met aandrijving

Gestart door robert hoesman dinsdag 20 juli 2021, 15:30:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wissel K met aandrijving
Marklin vrienden, Enigetijd geleden  heb ik  gelezen (en met foto s er bij ) hoe je de aandrijving van de  wissel K.daar moest je iets aan veranderen ,om te verkopen dat die doorbrand( ipswisch?er uit ,maar dan verder.Ik weet niet waarheen staat in de Wiki ,Wie kan mij daarmee helpen?

mvg Robert
Re: Wissel K met aandrijving
MARKLIN VRIENDEN ,JULLIE HOEVEN NIET MEER TE ZOEKEN .IK HEB HET GEVONDEN   

DANK HIERVOOR
ROBERT
Re: Wissel K met aandrijving
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wissel K met aandrijving
Je bedoelt zeker, de eindafschakeling van de spoelen.
Als je die er uit haalt en je schakelt met de hand, is er juist kans dat de aandrijving doorbrandt, doordat het contact in het schakelkastje blijft hangen.
Re: Wissel K met aandrijving
 @citaat En als je de eindstandschakelaars laat zitten, blijft je wissel vroeg of laat ook staan in een bepaalde stand.
Is het niet beter een alternatief te zoeken? Servo's zijn een prima oplossing, maar ook goede motoren zoals Tortoise kunnen je veel ergernis besparen.

Groet,

Peter
Re: Wissel K met aandrijving
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wissel K met aandrijving
Ik word een beetje moe van deze vragen.

Voor C-rails staat het antwoord al jaren in de 3railwiki, voor K-rails niet, terwijl dat draadje ook al jaren oud is.
Waarom? Kinnesinne? Wie zal het zeggen.

C-rails wisselaandrijving modificatie voor digitaal rijden
K-rails wisselaandrijving modificatie voor digitaal rijden

Volgens mij staat alles erin over wat er te overwegen valt.

Het enige wat niet goed uit de verf komt is de rol van enkele soorten digitale centrales in het doorbranden van eindafschakelingen. Analoog komt het verschijnsel niet voor. Digitaal wel. Maar niet bij alle centrales.
Het gaat om die centrales die, bij kortsluiting, de wisselaansturing niet beƫindigen.
Re: Wissel K met aandrijving
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wissel K met aandrijving
 @citaat
Als je vind dat iets ontbreekt in de Wiki en het staat als draadje op het forum, dan is er speciaal daarvoor een knop: "Dit is interessant voor de Wiki!".

Ook het Wiki team leest niet alles en het is prettig als we een tip krijgen dat iets Wiki-waardig is!