Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Automatisch inmeten via MS2

Gestart door cvdw zondag 11 juli 2021, 16:08:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Automatisch inmeten via MS2
Lid sinds: 2019

offline
Automatisch inmeten via MS2
Ik heb hier net een 'oude' Roco locomotief omgebouwd met een mLD3 decoder. Nu wil ik cv7 op 77 zetten voor een inmeetrit.
Hoe vind ik dit terug op de MS2 (softwareversie is 3.112).
Wie kent de MS2 door en door ?
Re: Automatisch inmeten via MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Automatisch inmeten via MS2
MFX tijdelijk uitzetten, dan kan je hem op DCC zetten en CV's programmeren.
Re: Automatisch inmeten via MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: Automatisch inmeten via MS2
Bedankt voor het meedenken, maar blijkbaar is dit niet de goede oplossing. Met alleen DCC krijg ik net dezelfde informatie als met MFX
Als ik op de knop CV programmeren klik krijg ik een lijst met 3 items:
Info - Root
Motor
Output
Bij vroegere software versies kon je het CV nummer ingeven en daarna de data aanpassen.
Ergens ontbreekt er mij wat informatie.

PS met de CS3 zie je wel de verschillende CV adressen maar mijn vraag is gericht op de MS2
Re: Automatisch inmeten via MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: Automatisch inmeten via MS2
Ik ben nog een stapje verder moeten gaan, namelijk eerst de loc wissen (als MFX) en daarna hem terug laten "herkennen" als DCC (dus met alleen het DCC protocol aan).
Hiermee krijg ik de "oude" weergave van de CV adressen en inhoud.

Zou er toch ergens een mogelijkheid bestaan om dit via MFX protocol voor elkaar te krijgen ?
Re: Automatisch inmeten via MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Automatisch inmeten via MS2
Nee, niet in de MS2.
Re: Automatisch inmeten via MS2
 @citaat Eerder beweerde je iets anders, terwijl de topictitel niet is gewijzigd.
Re: Automatisch inmeten via MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: Automatisch inmeten via MS2
@Wim (nobody),
Ik begrijp jou reactie niet zo goed. Kan je die wat verduidelijken en in verband brengen met mijn vraag (hoe cv te programmeren in een MS2 met software versie 3.112)
Re: Automatisch inmeten via MS2
Citaat van: Laurent op maandag 12 juli 2021, 08:35:22
MFX tijdelijk uitzetten, dan kan je hem op DCC zetten en CV's programmeren.
Dat kan dus niet met een ms2.
Re: Automatisch inmeten via MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: Automatisch inmeten via MS2
 @citaat
MS2 werkt wel degelijk met "alleen" DCC - zie reactie #3 (dit heb ik pas ervaren nav de eerste reactie van Laurent). De loc moest wel opnieuw ingelezen worden via DCC protocol.
De topic vraag was of het mogelijk was om CV's te programmeren via MS2 ervan uitgaand dat de gebruikte decoder mLD3 standaard ingesteld staat op MFX.
Re: Automatisch inmeten via MS2
Je hoeft de lok niet opnieuw in te lezen als je een lok op dcc met adres 3 hebt staan in de MS2 kun je daar elke decoder die ook op dcc 3 staat aanpassen ;)

Misschien moet geen MS2 gebruiker zich er gewoon niet mee bemoeien geeft alleen maar verwaring.