Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Software versie CS3

Gestart door Digibeet maandag 28 juni 2021, 20:54:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Software versie CS3
Lid sinds: 2019

offline
Software versie CS3
In het laatste MMagazin wordt gesproken over de software versie 2.3 voor de CS3. Op mijn CS3 staat de software versie 2.2.0(5). Nu heb ik mijn CS3 met een lan kabel aangesloten, dus zou ik automatisch gewaarschuwd moeten worden voor een nieuwe versie. Is de 2.3 versie er nog niet, of werkt mijn LAN aansluiting niet. Wie kan mij een hint geven?
Alvast bedankt.
Hans
Re: Software versie CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Software versie CS3
De meest recente versie 2.3.1.
Als de CS3 met internet verbonden is zou de melding moeten komen, maar je kunt ook een bestand downloaden vanaf de site marklin.de.
Zoek dan naar CS3 updates.

Dan kun je het bestand vanaf een usb stick downloaden.
Informatie vind je ook op onze eigen wiki-pagina's.

Ook een MS2 en Gleisbox kun je dan updaten. MS2 naar versie 3.121.

John (VT601)
Re: Software versie CS3
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Software versie CS3
Je kunt de correcte verbinding van je lankabel ook controleren door vanaf je pc (of laptop) het ip adres in je browser te starten.

Krijg je een webpagina, dan is de lanverbinding goed, wat nog niet wil zeggen of je cs3 ook daadwerkelijk op internet is aangesloten.

Daarvoor moet er naast een subnetmask, ook een default gateway (router adres) zijn geconfigureerd.

Groeten,

Jan
Re: Software versie CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: Software versie CS3
Bedankt . Er is dus een nieuwe update beschikbaar, maar die komt niet bij de CS3 aan! In het verleden heb ik wel de versie 2.2 kunnen downloaden. Er is dus iets met mijn LAN verbinding aan de hand. Hiervoor maak ik gebruik van de Experiabox en twee DVS 1200 stekkers. Is er een setting in de CS3 die ik over het hoofd zie en die belangrijk is?
Hans
Re: Software versie CS3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Software versie CS3
heb naar aanleiding van dit draadje ook even gecheckt en heb ook versie 2.3.1 hoor....
Re: Software versie CS3
Lid sinds: 2007

offline
Re: Software versie CS3
https://www.youtube.com/watch?v=VH-TsOe4fXM

Dit filmpje geeft een "beperkte" uitleg maar wellicht kun je er iets mee
Re: Software versie CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: Software versie CS3
Bedankt allen. Heb twee dingen geleerd:
- bij systeem/instellingen is een optie 'auto-update-controle', deze stond bij mij niet aangevinkt;
- de volgorde van aansluiten van de LAN verbinding en het inschakelen van de CS3 schijnt belangrijk te zijn.
Met aandacht voor het bovenstaande heb ik mijn update ontvangen. Nogmaal dank.
Hans
Re: Software versie CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Software versie CS3
Hallo Hans,

volgorde maakt zeker uit, de CS3 is niet in staat te verbinden zodra je de verbinding later erin prikt. Veel vervelend af en toe.

Groet,
Laurent
Re: Software versie CS3
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Software versie CS3
Is dat ook het geval als je een vast Ip adres er hard inklopt?

Groeten,

Jan
Re: Software versie CS3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Software versie CS3
 @citaat Bij een vast IP-adres zou het in theorie niets moeten uitmaken. Als ik het zo lees controleert de CS3 alleen bij het opstarten of er een kabel aangesloten is. Dan zal hij een DHCP-aanvraag doen om een IP-adres te krijgen. Daarna zal er mogelijk geen controle meer plaatsvinden (en DHCP-aanvraag) waardoor de CS3 niet reageert op later ingestoken netwerkkabels. Je kan dat zien als een "bug" in de software. Ik kan mij voorstellen dat de ontwikkelaars niet verwachten dat iemand constant de kabel eruit trekt.

Groet Ronald.