Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Dubbeldeksstuurrijtuig 43583

Gestart door M@@rten vrijdag 14 maart 2008, 19:35:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dubbeldeksstuurrijtuig 43583
Lid sinds: 2008

lok 1131

offline
Dubbeldeksstuurrijtuig 43583
Ik heb een 2de hands dubbeldeksstuurrijtuig gekocht. Catalogus nummer: 43583.  De vorige eigenaar heeft er binnenverlichting in gebouwd. Maar om een of andere reden wissel het frontsein niet van rood naar wit bij trekken of duwende lok. Weet iemand een schakelschema? Of nog mooier, de oplossing voor het probleem.
Re: Dubbeldeksstuurrijtuig 43583
Een schakelschema is eenvoudig, het is een omschakelaar.
Aan de stuurstandzijde zit onder bij het draaistel een koperen plaatje losvast op een as. Verder zitten er nog twee palletjes waartegen het koperen plaatje komt afhankelijk van de rijrichting tegen het ene of het andere palletje.

Mvg,
Peter
Re: Dubbeldeksstuurrijtuig 43583
Lid sinds: 2007

Deelnemer vanaf 2007

offline
Re: Dubbeldeksstuurrijtuig 43583
Ja, ik heb op een duitse site, een artikel gevonden waar het omschakelen van de verlichting afhankelijk van voor- of achteruit rijden wordt behandeld. Zelf ik dit ook aangebracht bij een Lima dubbeldekker, middels een dun brons of koper stripje van Roco. Het werkt nog niet voor 100% maar ik ben tot nu toe redelijk tevreden.

De site is: http://www.andreas-burose.de/Modellbahn/modellbahn.html

en kies het hoofdstuk "Umbau lichtwechsel"

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het nog wel.
Succes
Re: Dubbeldeksstuurrijtuig 43583
Lid sinds: 2008

lok 1131

offline
Re: Dubbeldeksstuurrijtuig 43583
Bedankt voor de reactie`s.
Ik had al zo` n vermoeden dat er onderdelen ontbraken. Bij mij stuurstandrijtuig voor S-Bahn verkeer zit ook zo`n plaatje en dat miste ik al. Ik ga Keuterman vragen om dat onderdeel.