Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

nieuw aangepast baanplan

Gestart door Hendrik_marklin woensdag 06 augustus 2008, 00:03:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nieuw aangepast baanplan
Hendrik_marklin
gast

nieuw aangepast baanplan
Hallo mede-modelspoorders,

Hierbij mijn nieuwe baanplan. De vorige waar ik al mee bezig was, is iets gewijzigd omdat ie wel heel veel spoorruimte in nam. Deze had het station diagonaal lopen, en een draaischijf wat toch wel veel ruimte in neemt. En omdat ik graag scenery bouw, heb ik hem zodanig aangepast dat er nu nog een heel stuk stad bij kan komen achter het station. En er toch nog een aardig betriebswerk (Bw)over blijft.

Het blauwe gedeelte en schaduwstation waren al klaar, dus daar heb ik niets aan verandert.

Gaarne uw commentaar:






groet Henk
Re: nieuw aangepast baanplan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: nieuw aangepast baanplan
ziet er erg netjes uit
misschien zou je een dubbele lus kunnen maken
zodat je met de klok mee en tegen de klok in kunt rijden vanuit je schaduwstation
je hebt tenslotte de ruimte nog onder de lus op de boven verdieping
\voor de rest een erg mooie baan met veel mogelijk heden je zou zelfs in de keerlus nog een paar opstelsporen kunnen maken vanuit het derde spoor van boven (schaduwstation )zo linksaf de lus in altijd mooi voor een lengte van bijv een plan v ofzo
succes
en hopenlijk komt er een mooi bouwverslag met vele foto's
groet robert
Re: nieuw aangepast baanplan
Tot nu toe kun je maar alleen tegen de klok inrijden. Zo ja ligt de stop sectie geheel rechts dan niet verkeerd ?. Zo nee, waarom dan ook geen stopsectie aan de rechter zijde van de bovenste stationssporen.

Mvg,
Peter
Re: nieuw aangepast baanplan
Hendrik_marklin
gast

Re: nieuw aangepast baanplan
Hallo robert en Peter

thx voor de reactie.

beetje uitleg:
Het onderste schaduwstation ligt er al, en daar wil ik niks aan veranderen.
Zodra er een trein binnenkomt, stopt ie voor het sein en de volgende vertrekt automatisch (zijn dus constant 2 van de drie sporen bezet, anders werkt het niet).
Als de trein naar boven rijdt zal ie de ene keer rechts het station in gaan, de andere keer via de gebogen wissel links omgaan naar het schaduwstation waar ie stopt. Waarnaar de trein die in tegengestelde richting staat vertrekt naar het onderste schaduwstation. vica versa, dit gaat allemaal via  Windigital.

In het station zijn de 2 bovenste sporen voor linksom, het spoor onder het middenperron rechtsom, en het onderste is goederenspoor, zowel links als rechtom.

:? :? beetje moeilijk uitleggen, maar ik heb het via testbaan al uitgeprobeerd en het werkt wel :D

groet Henk

Re: nieuw aangepast baanplan
Citaat van: Hendrik_marklin op woensdag 06 augustus 2008, 00:56:01In het station zijn de 2 bovenste sporen voor linksom, het spoor onder het middenperron rechtsom
Waarom niet aan beide zijden van deze sporen stopsecties. Geeft toch meer mogelijkheden/variatie.

Mvg,
Peter
Re: nieuw aangepast baanplan
Hendrik_marklin
gast

Re: nieuw aangepast baanplan
Citaat van: Freak op woensdag 06 augustus 2008, 08:57:20
Waarom niet aan beide zijden van deze sporen stopsecties. Geeft toch meer mogelijkheden/variatie.

Ja goed idee peter, kan het nu nog inbouwen. Moet ik alleen nog 3 seintjes aanschafen.

Oja de de 3 stopsectie's buiten het station, zijn inrij-beveiligingen voor als er gerangeerd wordt in het station.

thx voor de reactie.

Groet Henk
Re: nieuw aangepast baanplan
Je kunt in ieder geval al de stopsecties aanbrengen en tijdelijk doorlussen.
Kun je het later vrijgemakkelijk wijzigen.

Mvg,
Peter
Re: nieuw aangepast baanplan
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: nieuw aangepast baanplan
Leuk baanplan.
vooral de overgang van dubbelspoor naar enkelspoor/station vindt ik erg ontressant.
ben beniewd hoe je het gaat indelen verder qua landschap enzo.

succes :D