Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

PECO code 100

Gestart door Lobomotion69 dinsdag 07 september 2021, 17:03:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PECO code 100
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
PECO code 100
PECO code 100 streamline rails is in de website van PECO verstopt. Het is nu nog erg moeilijk te vinden, denk dat het geen lang leven meer is beschoren. Code 83 wordt volop gepromoot.
Re: PECO code 100
ACTS.zuid
gast

Re: PECO code 100
Da's toch dit spul, mis ik iets?

https://peco-uk.com/products/flexible-track-wooden-sleeper2

Wat ik zie is dat het volop verkrijgbaar is.

Gr, Ben.
Re: PECO code 100
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: PECO code 100
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 07 september 2021, 17:03:04
PECO code 100 streamline rails (...)
geen lang leven meer is beschoren.
Code 83 wordt volop gepromoot.
Marketing?
Re: PECO code 100
Lid sinds: 2010

offline
Re: PECO code 100
hoi,

Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 07 september 2021, 17:03:04
PECO code 100 streamline rails is in de website van PECO verstopt. Het is nu nog erg moeilijk te vinden,

Ik weet niet hoe je gezocht hebt ... Maar het is volgens mij lijkt het niet moeilijk te vinden. Zeker niet als je onder "categories" en dan "track" kijkt. Rails Peco 100 Dus waar heb je gekeken?

Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 07 september 2021, 17:03:04
denk dat het geen lang leven meer is beschoren.  Code 83 wordt volop gepromoot.

Waar baseert je dat op? Waarom zou Peco stoppen met code 100? Het is een gangbare maat. Die wordt nog volop gebruikt. Goed, Peco is niet altijd lekker verkrijgbaar in Nederland. Maar daar heb jij, gezien je woonplaats geen "last" van  ;) Daarom hoor je ook veel mensen dat ze nog via Ehattons bestellen: Ehattons: Peco Streamline Code 100. Die hebben vaak behoorlijk wat spul op voorraad.
Re: PECO code 100
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: PECO code 100
Hoe ik zoek is doodnormaal, denk ik. Na het openen van de website vul ik een artikelnummer in in het zoekveld. Normaal krijg je dan het gevraagde artikel te zien. Nu kreeg ik de melding dat het niet bestond. Diverse nummers geprobeerd met iedere keer hetzelfde resultaat. Toen via het menu gezocht waarbij ik de optie 3,5mm=H0 heb gekozen. Daaronder vind je dus ook geen code 100. Na het openen van het topic nog eens geprobeerd en toen lukte het wel via de door ronaldk ook vernoemde menu's.

Misschien iets te prematuur geweest, kan gebeuren. Nog getracht het draadje te verwijderen maar dat schijnt in dat board niet te kunnen. Waarom niet?

Wellicht dat een moderator het wel kan verwijderen.
Re: PECO code 100
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: PECO code 100
Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 10 september 2021, 03:16:36
Misschien iets te prematuur geweest, kan gebeuren.
Nee dus, dit marketing verhaal komt bij Peco zelf vandaan. Enkele jaren terug verkondigde Peco met veel bombarie de introductie van een nieuwe productielijn, en gaf aan de oude productielijn (code 100) te gaan stoppen.
Veel dealers haakten daarbij aan, en deden hun code 100 in de ramsch. Dank u.   :D

Die marketing policy is inmiddels verlaten. Het idee was leuk, maar kwam te vroeg voor de markt.
Wijze les: Je moet je klant te vriend houden, ook als je het beter weet.
Re: PECO code 100
ACTS.zuid
gast

Re: PECO code 100
 @citaat Mooi verhaal maar zonder bron van deze wijsheid blijft dit topic fake nieuws en kan dus weg.......
Re: PECO code 100
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: PECO code 100
April 2014 stond bij Peco op de site in Engeland dat ze stopten met de productie van code 100.
Het product voldeed niet meer aan de Morop en dat soort argumenten.

In juni 2014 werd Peco code 100 op een treintjesbeurs massaal gedumpt, wissels voor nog geen 4 € per stuk.
Handelaren gaven zelf ook aan dat niemand die meer wilde hebben.  Ik gelukkig nog wel.  :D

Fake nieuws? Zou kunnen. Een slechte 1 april grap had ook gekund. En er mankeerde niets aan.
En echt, dat kan altijd nog. De aarde is niet plat, en een voetbal die plat is, wordt afgekeurd.
Dus als jij liever gaat voor fake nieuws (avant la lettre), mijn zegen heb je.
Maar volgens mij is fake nieuws een ontwikkeling van de laatste jaren.