Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Bedford TK

Gestart door treinbeginner dinsdag 22 juni 2021, 14:22:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bedford TK
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Bedford TK
Hallo iedereen,

Een tijdje geleden een eerste poging gedaan om een vrachtwagen type Bedford TK te 3D printen in H0 (1/87) zoals deze in onderaanneming gereden heeft voor de NMBS.
De vrachtwagen werd eerst volledig in 3D getekend en daarna met een resin 3D printer geprint, geschilderd en werd ineens voorzien van voor- en achterlichten. Het model is gebaseerd op de laatste foto.
Nummerplaat en decals moeten nog toegevoegd worden.
Beste tevreden met de eerste poging.










Bron: Pinterest

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bedford TK
Dat heb je knap voor elkaar, Marc !
Ziet er erg goed uit  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bedford TK
Mooi gemaakt hoor! Petje af. Alleen zou ik zijde glans verf gebruiken ipv mat.
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Bedford TK
Citaat van: Maarten op dinsdag 22 juni 2021, 17:39:43
Mooi gemaakt hoor! Petje af. Alleen zou ik zijde glans verf gebruiken ipv mat.

Bedankt. Momenteel staat ie nog in de basis verf (matte verf). Het aflakken doe ik inderdaad met zijde glans, na het plaatsen van de decals ;)

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2008

offline
Re: Bedford TK
Marc, breng je hem ook "op de markt"? Waarschijnlijk wel interesse in.
Wim
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bedford TK
Dag Marc.

Wat een prachtig model heb je gecreëerd!  :thumbup: :thumbup: Dat brengt spontaan herinneringen:
met eenzelfde wagen (dezelfde kleur maar met 'gladde' bak) gingen we begin jaren tachtig,
wekelijks vanuit Amsterdam naar Aalsmeer, om planten te halen voor de markt (Bos & Lommerplein).
Gefeliciteerd met deze prestatie, erg mooi gedetailleerd, ga je de cabine nog van glas voorzien?

Groeten,

Erik.
Re: Bedford TK
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Bedford TK
Citaat van: WAJ Janse op dinsdag 22 juni 2021, 18:58:19
Marc, breng je hem ook "op de markt"? Waarschijnlijk wel interesse in.

Zeker, mijn aandacht heb je. Ik kan me dit type vrachtwagen nog goed herinneren. Bij het gas geven kwam er zo'n kenmerkende fluittoon vrij. Ik heb wel eens gezocht naar een betaalbaar modelletje, maar nooit gevonden. Je zag ze vrij veel in de jaren '70. Vooral bij marktkooplieden was hij populair herinner ik me (maar misschien had ik wel gewoon te weinig van de wereld gezien destijds ;)).
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Bedford TK
Citaat van: WAJ Janse op dinsdag 22 juni 2021, 18:58:19
Marc, breng je hem ook "op de markt"? Waarschijnlijk wel interesse in.
Wim
@Wim: Ik heb al van meerdere personen de vraag gekregen, maar spijtig genoeg heb ik niet de capaciteit, noch de tijd om een "productietje" op te zetten.

Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 22 juni 2021, 19:10:05
Dag Marc.

Wat een prachtig model heb je gecreëerd!  :thumbup: :thumbup: Dat brengt spontaan herinneringen:
met eenzelfde wagen (dezelfde kleur maar met 'gladde' bak) gingen we begin jaren tachtig,
wekelijks vanuit Amsterdam naar Aalsmeer, om planten te halen voor de markt (Bos & Lommerplein).
Gefeliciteerd met deze prestatie, erg mooi gedetailleerd, ga je de cabine nog van glas voorzien?

Groeten,

Erik.
@Erik: Het is inderdaad wel de bedoeling dat er nog 'glas' geplaatst wordt, alsook beschrifting/decals ;)

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Bedford TK
Marc, Dat is wel een heel erg geslaagd model, nog uit de tijd dat die Britten nog fatsoenlijke vrachtwagens wisten te fabriceren. Maarruh is dat vehikel uit één stuk geprint of in verschillende onderdelen? En dan hoeveel onderdelen?
Denk toch dat je daar een aardig handeltje in kan beginnen. Schat dat een dergelijk modelletje toch gauw 25€ per stuk op kan brengen. Iets minder als bouwpakketje maar dan heb jij veel minder werk.
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2012

offline
Re: Bedford TK
 @citaat2 dat 3d printen lijkt simpel, maar er komt best heel veel bij kijken en kost veel tijd. In 1 stuk of als bouwpakket blijft evenveel tijd en werk kosten. Daarom dat de meesten gewoon hun files ter beschikking stellen en het je zelf laten printen.


mvg,
Michel
Re: Bedford TK
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Bedford TK
Dag 3-railers,

terug van vakantie lees ik dit draadje nu pas, de Bedford TK is echt een wagen uit onze jeugd  :) De TK is in juni ook bij Brekina uitgekomen zie ik net:

https://brekina.de/de/aktuelles/brekina-telegramm/

Echter persoonlijk vind ik het model van Marc veel en veel mooier, veel scherper uitgevoerd  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Bas