Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nieuw schakelbord maken

Gestart door Lupohenk dinsdag 22 juni 2021, 11:20:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuw schakelbord maken
Lid sinds: 2013

offline
Nieuw schakelbord maken
Hallo allemaal , ik gebruikt nu nog de schakelkasten van marklin maar ik zou graag een nieuw schakelbord willen maken
Waarbij ik mijn station en schaduw stations kan op uit tekenen  ( voorbeeld —————) . Nu zie ik heel vaak van die schakel panelen met van die druk knopjes voor de wissels . Ik zou graag willen weten waar ik die kan kopen. Wie weet het ?
Mvg Lupohenk
Re: Nieuw schakelbord maken
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Nieuw schakelbord maken
Hoi
met mini drukschakelaars in diverse kleuren o.a. bij Reichelt (zoeken op  T 113A GE Miniatuur drukknop 0.5A-24VAC, 1x (Aan), geel)

verder bij o.a. Conrad, Ali, Ebay, Amazon etc. (afhankelijk van wat je ervoor wilt uitgeven, snelheid van leveren, verzendkosten)

gr Matje
Re: Nieuw schakelbord maken
 @citaat Maar even een linkje geven?  O:-D Reichelt.nl Artikelnummer: T 113A GE Miniatuur drukknop 0.5A-24VAC, 1x (Aan)

En inderdaad ander Conrad. Of als je de plaatselijke handel wil steunen: HOD Electronics Goor of een andere wat verder uit de buurt: Eijlander Ede

Groet Ronald.
Re: Nieuw schakelbord maken
Lid sinds: 2020

offline
Re: Nieuw schakelbord maken
Ik vind dit echt een top forum! Wat een bruikbare antwoorden. (voor mij iig)


Ook ik wil mijn schakelkastjes van Marklin gaan vervangen.
Ik heb op de site van Reichelt gekeken en die drukknopjes zien er goed uit. Begrijp ik het goed dat die knopjes alleen stroom doorgeven als je er op drukt? Dus dan moet ik er 2 per wissel 1 voor rechtdoor en 1 voor afslaand? Of begrijp ik het verkeerd?


Groeten,


Tim


P.S. mijn excuses dat ik dit draadje hiervoor misbruik.
Re: Nieuw schakelbord maken
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Nieuw schakelbord maken
Correct Tim,

Wel opletten bij aanschaf drukschakelaar want er zijn er ook die uit gaan ipv aan.
Geel rechtdoor, blauw afbuigen.
Voor seinen kun je dan rood en groen gebruiken.
Zwart voor ontkoppelrail.

Je kunt ook zoeken op afbeeldingen van "schakelpaneel treinbaan" in google

Succes, gr Matje
Re: Nieuw schakelbord maken
Lid sinds: 2020

offline
Re: Nieuw schakelbord maken
Matje,


Bedankt! Erg bruikbaar deze tips. Ik ga mij er eens in verdiepen en bedenken wat en hoe ik het wil.


Groeten,


Tim