Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

remsectie met Uhlenbrock decoder

Gestart door Arthur zaterdag 05 juni 2021, 16:17:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
remsectie met Uhlenbrock decoder
Er doet zich iets heel vreemds voor. Ik heb een Uhlenbrock decoder, multiprotocol, netjes ingebouwd in een loc en hem geprogrammeerd zoals het hoort. Hij doet het prima.

Maar bij de remsecties doet er zich iets vreemds voor. Bij de ene remsectie (Motorola, negatieve gelijkspanning op de remsectie) remt hij netjes en op de andere rijdt hij doodgewoon door. Mijn andere 38 locomotieven remmen allemaal netjes bij elke sectie. De remsecties hebben alle dezelfde software. Dus aan de remmodule kan het waarschijnlijk niet liggen.

Ik heb de CV's 29 en 49 (hopelijk) goed ingesteld, beide CV's op waarde 1. Vreemd is dat hij op de ene sectie mooi afremt en op de andere gewoon doorrijdt.

Wellicht is hier ook niet direct een verklaring voor. Indien iemand toch enige ondervinding of uitleg zou hebben door dit luxeprobleem, dan hoor ik het graag.

Ik ben van plan om de dubieuze decoder te vervangen door eentje van ESU of Märklin, maar wacht nog even af.
Re: remsectie met Uhlenbrock decoder
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: remsectie met Uhlenbrock decoder
Citaat van: Arthur op zaterdag 05 juni 2021, 16:17:19
Er doet zich iets heel vreemds voor. Ik heb een Uhlenbrock decoder, multiprotocol, netjes ingebouwd

Twee dingen:
1. er is een speciale (sub)rubriek op dit forum voor Uhlenbrock digitaal gerelateerde producten.
2. Er is de website van Uhlenbrock.
Re: remsectie met Uhlenbrock decoder
Uiteraard heb ik de website van Uhlenbrock geraadpleegd en de handleiding van de decoder zowat van buiten geleerd. Mijn enige vraag was of iemand ervaring had met mijn probleem. Toch dank voor de reactie.
Re: remsectie met Uhlenbrock decoder
Welke Uhlenbrock decoder heb je? Er zijn verschillende typen met dus ook verschillende instellingen voor CV29 en CV49. Die CV's beide op waarde 1 lijkt me sowieso niet goed:

Märklin Bremsstrecke
Der Decoder reagiert auf eine Märklin Bremsstrecke (Bremsen mit einer analogen Spannung am Gleis), wenn CV 29 Bit 2 und CV 49 Bit 7 auf 1 gesetzt werden (Werkseinstellung 1 und 0).[/i]

Gr, Ben.
Re: remsectie met Uhlenbrock decoder
Ben, het probleem is dat ik niet exact weet welk type decoder het is. Hij is uit een loc gehaald, die zijn leven zal doorbrengen als analoog model. Ik ben redelijk op de hoogte van instellingen van C.V.'s, maar dit is een beetje zoals een blinde naar een ei zit te kloppen. Ik leg de decoder opzij en ga nu een ESU Lokpilot5 plaatsen.
Dank voor het meedenken.
Re: remsectie met Uhlenbrock decoder
Citaat van: Arthur op maandag 14 juni 2021, 07:43:21

Ben, het probleem is dat ik niet exact weet welk type decoder het is.


Zo je wilt post je een foto, mogelijk geeft dat duidelijkheid.

Gr, Ben.