Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???

Gestart door Wheels vrijdag 18 juni 2021, 14:13:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Hoi

Op mijn ECoS in het logboek de onderstaande melding waarna iTrain de verbinding met de ECoS verliest:

accessory off didn't match on

Enig idee, meldingen op hetzelfde spoormoment maar weet geen reden voor uitval ? 

alvast bedankt voor reactie(s) Matje

Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Dank, ik ga eea (verschil pc en ECoS opsporen) nalopen.

De cijfers M41.1G etc geven een verwijzing naar een decoder adres of ??? Waarbij de M voor het Marklin protocol staat en een D voor DCC. ??


Gr Matje
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Dat weet ik ook niet precies. Dit vond ik door te googlen op de foutmelding die je doorgaf. Zo zoek ik zelf vaak oplossingen voor mijn problemen.
Ik zou gewoon op zoek gaan naar ìets dat aan die cijfercombinatie doet denken. Een adres lijkt me een goeie. Ik denk inderdaad ook dat M staat voor Motorola en D voor DCC. Daarnaast denk ik dat G staat voor Gerade (Duits voor rechtuit) en R voor Rund (geen koe maar Duits voor afslaand).
Je zou misschien @Treinofiel eens kunnen vragen of hij je verder kan helpen, maar ik zou eerst zelf even aan de slag gaan.

Natuurlijk wel even je oplossing hier plaatsen hè, dan kan ik de volgende weer naar dit draadje verwijzen  ;)
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Ik laat zeker het resultaat weten. Gr Matje
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Hallo,

zijn functiedecoder adressen, die niet matchen met iTrain en de instellingen in de Ecos, dus wissel of sein of ontkoppelrail, kan op zich geen kwaad, maar het artikel zal wel op de baan schakelen, gestuurd vanuit iTrain, maar in de Ecos wordt het adres genegeerd, en de wissel op jouw Ecos scherm zal niet of verkeerd meeschakelen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Zomaar een gokje: zou 34.1 decoder 34 eerste uitgang kunnen zijn, ofwel 33 x 4 + 1 = artikel nummer 133 ?
Groet, Paul
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Hoi Paul, ik neem je gok mee in het speurwerk, bedankt. Matje
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Paul,

Wat is de bereken methode??   van de 41.1  ?  Ik probeer het te begrijpen en daardoor te herleiden naar de bron (decoder).
Alvast bedankt. Matje
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Elke decoder heeft 4 uitgangen, .1 zou dan op de eerste uitgang kunnen slaan. Dus eerst de 40 voorgaande x 4 = 160 + 1 voor de eerste uitgang van de 41e = 161.
Groet, Paul
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Jou beredenering klopt Paul,  :D   
net ff bekeken op mijn decoder overzicht en vanavond  had ik deze decoder(161) al uitgeschakeld omdat bij het tegelijk rijden van een testloc in iTrain en het logboek met meldingen in de ECoS lezen kwam de 161 er uit als boosdoener. De 133 overigens ook opgelost.

Dit komt vast goed, bedankt nogmaals.
Morgen check zal ik de overige meldingen checken en oplossen.

Gr Matje
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Matje,  als je via je PC inlogt op de ECoS, dan kan je o.a. een tabel met Objekte downloaden en inlezen in Excel. Daar staan die nummers ook in en dat kan misschien  helpen met oplossen van fouten en verschillen. Dan heb je in ieder geval een lijst zoals het in de ECoS staat en kan je dat weer vergelijken met itrain.
Groet, Paul
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Top, gaan we doen, handig ! scheelt weer omrekenwerk  :thumbup:
Gr Matje
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Hoi Paul,

omzetten naar decoder adressen lukt prima, een nette Excel lijst (object accessories) uit de ECoS gehaald met een overzicht van de per tabblad ingestelde decoders, Motorola of DCC etc etc.  handig!
Diverse logboekmeldingen mbt decoders uit iTrain gehaald, had sommige zaken (aansturing van....middels acties) een beetje omslachtig gedaan vandaar de melding denk ik.

Het enige wat ik niet begrijp is dat er op de lijst ook onderdelen staan die ooit in de ECoS waren gezet zoals regel 20315 maar een tijdje geleden zijn weggehaald. Staan ook niet in iTrain. Deze regels hebben ook geen Tabblad nummer ??  Enig idee wat dat kan zijn en of ik deze regels ergens kan weghalen?.

gr Matje
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Hoi Matje,

Ik denk dat dat een restant is van een eerder toegevoegd item. Misschien heb je ze wel uit je tabblad(en) van wissels en seinen gehaald, maar niet uit de ECoS verwijderd.
Verwijderen doe je via tabblad instellingen 1; links: icoontje sein en wissel
Dan krijg je een lijst met alle geprogrammeerde wissels, seinen en rijwegen. Evt. kan je linksonder de lijst filteren op sein en wissel, selecteer de juiste regel met de foute wissel en druk op het icoontje "tekstblad met rood kruisje" (rechts onderaan de lijst) en weg is hij...

Ja, 't Is net boekhouden, soms...
Groet, Paul
Re: ECoS logboek vraag :accessory off didn't match on ???
Geweldig Paul,

zojuist je advies uitgevoerd en alle ouwe meuk eruit gehaald, ik dacht decoder verwijderen in een tabblad en klaar maar idd net boekhouden.

Gelijk proefrondes gereden en buitenom de opstart, aanmeld en afmeld tekst geen enkele melding in het logboek van de ECoS.  top  :D

Als laatste een bekup gemaakt voor je weet maar nooit.

goed weekend verder en nogmaals bedankt voor de hulp. (vanuit het ESU forum geen enkele reactie ;{  , niet meer nodig ook want ben er wel uit zo)
gr Matje