Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?

Gestart door AlbertJan donderdag 13 maart 2008, 15:31:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Beste forumleden.
Een jaar geleden beweerde ik op het forum dat ik nog nooit een kapot of niet goed werkend Märklin onderdeel had gehad! :?
Helaas heb ik dit nu wel ondervonden en wel met het mooie groene Köfje II cat. nr. 36805, deze heeft helaas zinkpest.
Op zich niet zo'n probleem want Märklin neemt zijn verantwoording en bij het constateren van deze "ziekte" wordt dit door Märklin opgelost.
Maar om dit te kunnen reclameren wordt door dhr Keuterman (Märklin NL) om de aankoopnota gevraagd, het Köfje is gekocht op 14-12-01 bij de fa. Meder in Frankfurt, en wie bewaart nu alle aankoopnota's jarenlang met het idee deze ooit nog eens nodig te hebben?
Nou, ik dus niet, maar van deze heb ik wel het (ingevulde!) garantie-bewijs in de doos van de loc bewaard.

Na contact met dhr. Keuterman bleek dat bij reclameren een aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs benodigd is! :?
En aangezien ik nog nooit bij één van mijn aankopen een ingevuld garantie-bewijs ontvangen heb zal ik in het vervolg hier zeker om vragen!! :idea:

In het vervolg zal ik dus bij iedere nieuwe aankoop, zowel de aankoopnota alsook het ingevulde garantie-bewijs, bij de locs e.d. bewaren.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ik heb voor sommige een garantiebewijs.
Van alle anderen heb ik (nog) de aankoopbonnetjes.

valt mij op dat de bijgeleverde boekjes bijna altijd leeggelaten worden :?

Dennis
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Valt mij ook op dat het garantiebewijs vrijwel nooit gevuld wordt.
Ik bewaar altijd alles (bonnetjes, etc) in de doos van het artikel, dan heb je het altijd nog als je het nodig mogt hebben...

Koen
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ok dat wist ik niet. Bedankt voor de tip en nu maar hopen dat als ik een niuwe lok oid ga kopen dat ik er aan denk om er om te vragn en niet sta te popelen om thuis een rondje te gaan testen.

Bas
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Citaat van: bas op donderdag 13 maart 2008, 16:33:54
Ok dat wist ik niet. Bedankt voor de tip en nu maar hopen dat als ik een niuwe lok oid ga kopen dat ik er aan denk om er om te vragn en niet sta te popelen om thuis een rondje te gaan testen.

Bas
Sta je normaal altijd , anders geen goede reden om hem te kopen :D

Dennis
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Daar heb je gelijk in.

Bas
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ik heb van al mijn locs de bon nog. Deze stop ik altijd in de doos of in een envelop als het loc is zonder doos en sinds een jaar of 2 worden ook de garantiebewijzen ingevuld.

Maar in principe is een bon voldoende.

Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Als je een produkt, maakt niet uit wat, dan behoort de dealer je de garantie te geven.
Dit staat in principe los van de fabrieksgaragntie.
Een aankoopbon is in dat geval voldoende.
Stop gewoon al je aankoopbonne in een map of ordner en maak kopien van kassabonnen, want die worden altijd op thermisch papier geprint en vervagen na verloop van tijd.
Ook als ik via Ebay koop vraag ik om een bon, met een handtekening van de verkoper.
Ik heb nog nooit aanspraak hoeven doen op garantie, maar met bijv de Softdrive, wil ik zeker een bon, omdat je daar zelf niet veel meer aan kunt "sleutelen".
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Bonnetjes bewaar ik (bijna)altijd maar ik heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat ik een ingevuld garantie bewijs erbij gekregen heb.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Hoe zijn jullie ervaringen dan met aankopen op de grote beurzen of modelspoor shows, zoals b.v. Houten?
Ik heb al aardig wat op dit soort beurzen gekocht maar nog nooit een aankoopnota of een ingevuld garantie-bewijs gekregen! :?
Alleen bij Jim Knopf, omdat ik er om vroeg, bij de aankoop van een mega startset een (visite)kaartje met daarop datum, cat.nr. startset en paraaf!
Overigens was voor de dealer service bij Jim Knopf een telefoontje voldoende om een defecte BR50 (geluid) onder garantie (kostenloos)gerepareerd te krijgen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 14 maart 2008, 08:02:09Hoe zijn jullie ervaringen dan met aankopen op de grote beurzen of modelspoor shows, zoals b.v. Houten?
Ik heb al aardig wat op dit soort beurzen gekocht maar nog nooit een aankoopnota of een ingevuld garantie-bewijs gekregen! :?

Zelfde ervaring!

Is en blijft een lastige discussie om het 'geld' betreft en de verleiding altijd mega groot blijft als je dezelfde nieuwste loc veel goedkoper op Houten bij de Duitsers kan scoren, dan bij je eigen winkelier waar de prijs vaak een stuk hoger ligt  :?

Uiteraard kun je altijd terug naar de Duitsers en zullen ze je probleem ook oplossen, maar het kost allemaal wel extra inspanning en soms weer een tripje naar Houten. Aan de andere kant weet je precies waar je mee bezig bent als je dit soort aankopen doet en dan moet je gewoon incalculeren dat het wel eens mis kan gaan en dit afwegen tegen het voordeel dat je er van hebt!
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ik heb ook gemerkt dat onze oosterburen veel minder moeilijk doen over reparaties enzo.
Mijn eigen ervaring mn MS wat kapot dus ik naar de handelaar waar ik hem heb gekocht MET aankoopbewijs helaas was de 2 jaar garantie termijn al verstreken dus moest ik volgens hun een nieuwe kopen :(
Paar weken later was ik op een Beurs in Duitsland stond ik praten met een handelaar die zei:als hij kapot is stuur je hem naar mij op dan stuur ik je een nieuwe gratis op!!
omdat er een hoop mensen zijn met problemen met hun MS doet M* er niet moeilijk over.
dus eind goed al goed 8)
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Citaat van: joostboudewijns op vrijdag 14 maart 2008, 09:21:27
Ik heb ook gemerkt dat onze oosterburen veel minder moeilijk doen over reparaties enzo.
Mijn eigen ervaring mn MS wat kapot dus ik naar de handelaar waar ik hem heb gekocht MET aankoopbewijs helaas was de 2 jaar garantie termijn al verstreken dus moest ik volgens hun een nieuwe kopen :(
Paar weken later was ik op een Beurs in Duitsland stond ik praten met een handelaar die zei:als hij kapot is stuur je hem naar mij op dan stuur ik je een nieuwe gratis op!!
omdat er een hoop mensen zijn met problemen met hun MS doet M* er niet moeilijk over.
dus eind goed al goed 8)

Nejes :!:
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden 8)

Als voorbeeld de hoogvermogen set van M, de 60760 8), daar staat in de handleiding dat indien NIET gemonteerd door een M dealer , dan GEEN garantie !

Dit is natuurlijk gelul van een dronken aardbij van M, want zegt mijn dealer :
bij problemen, breng maar hier, stuur ik het op, dan krijg je dus gewoon een nieuwe decoder, zolang de dealer het maar aanbiedt.

Vaak kan je dealer meer voor je doen dan jij denkt  8)

Mvg Gert
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ja mits je een goede dealer hebt wel.
Maar dat je een aankoopbon dan wel ingevuld garantiebewijs moet hebben dit staat al jaren op de Nederlandse website hoor.

Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
CiteerHoe zijn jullie ervaringen dan met aankopen op de grote beurzen of modelspoor shows, zoals b.v. Houten?
Ik heb al aardig wat op dit soort beurzen gekocht maar nog nooit een aankoopnota of een ingevuld garantie-bewijs gekregen!

Tot nu toe alleen maar positief. En ik heb toch al heel wat spullen gekocht in Houten. Bij zowel Duitsers, Belgen en Nederlanders.  Veel spullen ook 2e hands gekocht. Aankoopbonnen en garantiebewijzen waren er nooit bij. In de meeste gevallen kreeg ik wel een visitekaartje of een foldertje met adres/tel.nr  van de handelaar, voor als er iets niet goed zou zijn. Maar tot nu toe heb ik daar nog nooit gebruik van hoeven maken. De meeste handelaren zijn ook elke keer weer aanwezig op de grote beurzen.
Verder moet je natuurlijk ook zelf je ogen goed open houden bij alles wat je koopt, en alles in de juiste proporties zien. Als je een 3029 lokje koopt van 15 euro moet je niet verlangen dat je er levenslange garantie, nazorg en updates voor kan verlangen.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ook ik heb nooit negatieve ervaringen gehad met aankopen op beurzen. Nog nooit een bonnetje gehad, maar ook nooit nodig gehad. Bij mijn hofleverancier Wapstad doen ze ook nooit moeilijk over bonnetjes of garantie-bewijzen. Ben daar wel eens een paar keer terug geweest met iets wat niet goed was, maar er werd daar nooit over bonnetjes gezeurd.

groetjes, Martin
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Afgelopen jaar tijdens mijn vakantie in Duitsland ook een loc gekocht en de winkelier vertelde mij dat hij het garantiebewijs niet invulde maar dat dit later alsnog zou gebeuren mocht de loc defect raken.
Hierdoor heb je volgens hem een soort "verlengde garantie".
Tante M kan namelijk niet zien hoelang een winkelier iets op voorraad heeft liggen en wanneer het verkocht wordt.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Hallo Allemaal,

De meeste locs daarvan heb ik ingevulde garantie bewijzen. De bonnen bewaar ik heel heel soms.
Als de kassa bonnen met bijvoorbeeld afgedrukt zijn op thermisch papier moet je ze anders ook nog eens kopieeren anders blijft de tekts zelfs nog eens geen jaar aanwezig.
Garantie is en mag geen probleem zijn zeker in mijn ogen een fabrikant moet zich ook houden aan
regels. Dat je het bonnetje moet bewaren is volgens mij alleen van nut voor de winkelier die mogelijk moeilijk zou kunnen doen, als er niet aangetoond kan worden dat de loc bij hem is gekocht.
Hij moet in de eerste instantie de loc verzenden en er dus tijd en geld instoppen om service te kunnen verlenen. Als het garantie bewijs dus is ingevuld door een officiële  dealer kan de garantie volgens mij nooit worden geweigerd door de fabrikant.
Om dit soort problemen te voorkomen koop ik dus 99% van mijn locs bij de officiële dealer.


Gr. Bert
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 14 maart 2008, 08:02:09
Hoe zijn jullie ervaringen dan met aankopen op de grote beurzen of modelspoor shows, zoals b.v. Houten?

Ik kreeg laatst te horen van Keuterman, dat wat je op een beurs koopt valt buiten de Marklin garantie.
Ik zij nog twee jaar garantie is toch twee jaar garantie waar je het ook gekocht hebt, Keuterman dacht daar anders over.
Ik kon het wel opsturen naar hem en dan zal hij wel zien  wat hij nog kon doen.

Jac
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Hallo allemaal.
Vandaag keurig een ontvangst bevestiging gekregen ven G. Keuterman met daarin gemeld dat hij de beide Köfjes, één met garantiebewijs en één zonder, in goede orde heeft ontvangen en dat deze op zinkpest gecontroleerd zullen worden.

Wordt dus vervolgd. (duurt hopelijk niet al te lang)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
AlbertJan,

als ik al in een winkel koop dan is het bij Jim Knopf. 2 jaar geleden een probleem gehad met de mfx decoder van de HWZ. Deze werd zonder problemen omgeruild waarbij Jens geen navraag deed over garantiebewijs of aankoopbon. Perfecte service dus.

Groetjes, John
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Bij mij was laatst ook een loc kapot.
De Re 484 reedt nog maar 1 kant op de andere kant ook wel maar alleen als een gek de snelheid was niet te regelen :?
Dus ik naar mn dealer die meestal niet zo moeilijk doet maarja een kassabon had ik niet meer een garantie bon wel maarja die was natuurlijk niet ingevuld.
Dus helaas pindakaas geen reparatie :?
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Hallo Joost.
Citaat van: joostboudewijns op woensdag 26 maart 2008, 11:59:29
Dus ik naar mn dealer die meestal niet zo moeilijk doet maarja een kassabon had ik niet meer een garantie bon wel maarja die was natuurlijk niet ingevuld.
Dus helaas pindakaas geen reparatie :?

Jouw voorbeeld is volgens mij het grote verschil tussen Nederlandse en Duitse verkopers! :?
In Nederland gaat dit naar (via) dhr. Keuterman en deze verlangt een aankoopnota of een ingevuld garantie-bewijs en in Duitsland gaat dit via de verkoper (of in eigen beheer) direct naar Märklin Duitsland en daar wordt (is mijn ervaring) niet naar nota en/of garantie-bewijs gevraagd.
Ik weet natuurlijk niet op welke basis Duitse verkopers reparaties of omruil aanbieden bij Märklin.

Je zou dit ook nog eens via een Duitse verkoper kunnen proberen maar dan heb je wel een verkoper nodig die jou hiermee wil helpen.

Succes met de reparatie.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ik koop geregeld via ebay bij Duitse winkeliers en tot hiertoe voegden die steeds een factuur bij elke loc die ik bij hen kocht. De garantiebon is echter nooit ingevuld.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
kan je die niet zelf (stiekum) invullen ? 8)
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Garantie-bewijs wordt, indien ingevuld, altijd voorzien van de firma stempel.
Je kunt natuurlijk, ook achteraf, altijd aan je winkelier vragen om dit alsnog in te vullen.
Om zelf zoiets te fabriceren is volgens mij gewoon fraude, oftewel oplichting.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Je kan als bedrijf alleen garantie verlenen als er ook centjes worden verdient toch.
En fraude ligt mij niet zo eerlijk duurt het langst

Gr. Bert :)
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Vooral eerlijk rijk worden duurt zo lang.  :?
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Over een paar jaar verlangt Marklin gewoon dat je een ingevuld Garantiebewijs hebt, waaraan Marklin kan zien dat is een echte Marklin handelaar of niet.

Zo simpel is het.
Andere merken gaan precies hetzelfde doen.

Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Citaat van: AlbertJan op donderdag 13 maart 2008, 15:31:23
en wie bewaart nu alle aankoopnota's jarenlang
Ik? Althans, voor zover ik locs nieuw koop dan... en dat is een redelijke zeldzaamheid. Het is bij beurzen enzo overigens wel handig om de naam van de verkoper te noteren, hoewel ik dat zelf ook meestal vergeet...
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ik heb deze week bij de Marklin Store in Groningen een 39121 gekocht  :D :D en nog uitdrukkelijk gevraagd of het garantie bewijs ingevuld kon worden.
"Dat hebben we nog nooit gedaan" het kassa bonnetje is het garantiebewijs was het antwoord.
Dus als een Marklin Store het niet doet zal het wel niet nodig zijn.
Nu denk ik echter wel dat het kassa bonnetje over 2 jaar niet meer leesbaar is :( :(

Jonny.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Wanneer de verkoper genoegen neemt met een kassabon als garantie-bewijs dan is dat blijkbaar voldoende. Wat marklin wil is totaal niet relevant, de verkoper is verantwoordelijk voor de juiste afwikkeling van garantie-gevallen. Dat is wettelijk geregeld. En of dit nu een erkende marklin-dealer is of een keurslager die toevallig ook treinen verkoopt, maakt in principe niet uit.
Voor de zekerheid een kopietje maken van het bonnetje, en het originele bonnetje op die kopie vastnieten.

groetjes, Martin
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Martin "Voor de zekerheid een kopietje maken van het bonnetje, en het originele bonnetje op die kopie vastnieten." En dat is goed waarvoor?
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
omdat die kassabonnetjes vaak erg vervagen in de loop der tijd, maar het is wel een 'origineel document', ook al is het misschien (bijna) onleesbaar geworden.

groeten, Martin
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Citaat van: Jonny op zaterdag 29 maart 2008, 08:55:27
Ik heb deze week bij de Marklin Store in Groningen een 39121 gekocht  :D :D en nog uitdrukkelijk gevraagd of het garantie bewijs ingevuld kon worden.
"Dat hebben we nog nooit gedaan" het kassa bonnetje is het garantiebewijs was het antwoord.

Dit zal dan alleen maar opgaan wanneer de kassabon ook aangeeft over welk art. nr. dit gaat en dat staat lang niet altijd aangegeven op een kassabon!
Hoe moet je dan aantonen dat het dit (39121) betreft bij het aanspreken van de garantie?
En aangezien je steeds meer gebruik (helaas) van je garantie moet gaan maken vind ik dit geen goede ontwikkeling.
Trouwens vind ik wel dat wij dit niet erger moeten maken dan het is, in de regel zal jouw leverancier je niet snel in de steek laten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Bij de Marklin store in Groningen hebben ze nog een heleboel nog nooit gedaan.
Ze zijn er nog maar net en veel kennis hebben ze daar ook nog niet.
Bij de stoomfluit ( Marklin dealer ) in Groningen vullen ze het garantie bewijs wel in.
Dus het gebeurt wel.

Groet Jac.
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
ik heb bij bonnetjes van een paar jaar inderdaad dat ze helemaal wit zijn :shock:
ik ga voortaan altijd vragen om een ingevuld garantie bewijns want mn loc word mooi niet gerapereerd :(
ik vind eigenlijk dat we helemaal niks hoeven te laten zien we zijn trouwe klanten investeren een hoop geld erin en dan gaan ze moeilijk doen :?
Re: Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Mijn handelaar vult sinds een jaar altijd het garantiebewijs in nu. De handelaren zijn het in wezen eigenlijk gewoon verplicht omdat te doen.

Staat gewoon in hun contracten volgens mij.

Re:Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Informationen zur Herstellergarantie

Über die in den einzelnen Ländern geltenden Gewährleistungsrichtlinien gegenüber dem Verkäufer bietet die Firma Märklin darüber hinaus eine 24 monatige Herstellergarantie Der Kunde hat in diesem Zeitraum die Möglichkeit sich beim Auftreten von Mängeln auch direkt an den Hersteller zu wenden. Dies geschieht aber nach gewissen Bedingungen, die in den Garantieunterlagen zu finden sind. Nachfolgend haben wir die wichtigsten Punkte daraus zusammengefasst:
Die Hersteller-Garantie gilt nur, wenn das Produkt bei einem offiziellen Märklin-, Trix- oder LGB-Händler gekauft wurde, wie Sie es sind. Beim Kauf bei einem sonstigen Wiederverkäufer (zum Beispiel im Internet oder auf Börsen) gilt unsere Herstellergarantie nicht. Als Nachweis akzeptieren wir nur den Kaufbeleg, der zusammen mit der reklamierten Ware eingesendet werden muss. Aus diesem Kaufbeleg muss die komplette Adresse des Verkäufers, die Artikelnummer, Anzahl des gekauften Produktes und der Gesamtpreis ersichtlich sein. Reklamationen. die ohne Kaufbeleg eingesendet werden, können zum Schutz unserer qualifizierten Fachhandelspartner nicht anerkannt werden, auch wenn die Produkte weniger als 24 Monate auf dem Markt sind. Es ist den Käufern unbedingt zu empfehlen, den jeweiligen Kaufbeleg aufzubewahren, da er nur auf diesem Wege seine Ansprüche geltend machen kann.
 
Die Garantie umfasst nur Reklamationen, die auf Herstellungs-, Konstruktions- oder Materialfehler zurückgehen. Unvollständige Produkte, Versandschäden zwischen Händler und Kunde oder beschädigte Verpackungen gehören zum Beispiel nicht dazu und können daher nur gegenüber dem Verkäufer reklamiert werden.
 
Die Herslellergarantie ist ein Zusatzangebot der Fa. Märklin. Die jeweils länderspezifischen gesetzlichen Gewährleistungsrichtlinien werden dadurch natürlich nicht eingeschränkt.
Der Kauf bei nicht offiziellen Händlern im Internet oder auf Börsen birgt damit immer das Risiko, dass ein Käufer bei Reklamationen auf den Reparaturkosten sitzen bleibt. Der Kauf beim offiziellen Fachhändler gibt ihm daher nicht nur die Gewähr, eine sehr gute Beratung und Service zu erhalten, sondern verringert auch die Gefahr, bei eventuellen späteren Reklamationen auf den entstehenden Kosten sitzen zu bleiben.
Re:Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Ik wist niet dat zinkpest nog voor komt bij de huidige modellen.
Ik dacht alleen bij de oudere modellen.

Tony
Re:Aankoopnota of ingevuld garantie-bewijs bij aankoop loc?
Citaat van: blauweengel op zondag 29 april 2012, 19:35:16
Ik wist niet dat zinkpest nog voor komt bij de huidige modellen.
Ik dacht alleen bij de oudere modellen.

Dag Tony.
Helaas komt dit nog steeds, wel bijzonder sporadisch, ook bij nieuwe modellen voor! 8o
De fabrikant is afhankelijk van het aangeleverde metaal en soms is dat gewoon niet goed.

Na de Köffjes 36805 is er nog een model geweest met zinkpest, ik kan niet zo snel vinden welke dit was.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.