Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

S88

Gestart door Damswim dinsdag 08 juni 2021, 21:36:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
S88
Lid sinds: 2020

offline
S88
Ik heb mijn schaduwstation gebouwd en de blokken allemaal (3 per blok) ingevoerd in de twee S88 modules. Alles werkt uiteindelijk. De signalering komt goed door in mijn CS3+
Nu wilde ik aan de bovenbaan beginnen waarvoor ik ook twee S88 modules nodig heb.
Vanwege de opstelling van de CS3+ zou de volgorde vanwege de bekabeling met de UTP aansluiting het beste uitkomen door eerst de twee modules van de bovenbaan achter de CS3+ te zetten en dan door te verbinden naar de twee eerdere modules van het schaduwstation.
Dit zo aangesloten maar alles knippert en reageert niet meer goed, ook wat eerst wel goed werkte van het schaduwstation. Ik heb uiteraard in de CS3+ wel aangegeven dat er 4 S88's zijn aangesloten.
Als ik nu de twee modules van het schaduwstation weer eerst achter de CS3+ zet en daarna de twee van de bovenbaan dan werkt alles weer perfect.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen want dat zou veel beter uitkomen met de bekabeling.
Ik hoor het graag.
Re: S88
Lid sinds: 2010

offline
Re: S88
Je zal alle oude adressen van je meldcontacten om moeten zetten naar module 3 en 4

Dus 1.1 wordt 3.1 etc.

De bus nummert de modules dus zelf/ automatisch. De 1e die is aangesloten wordt nr 1. Zet je er een nieuwe voor verandert het adres van de rest die erachter ligt.
Re: S88
Lid sinds: 2016

offline
Re: S88
Dus het antwoord op de vraag, hoe dit goed te krijgen, is: alle adressen van je melders in het schaduwstation verhogen, met 16 of 32 afhankelijk van het aantal s88 modules dat ervoor plaatst.

Groet,

Peter
Re: S88
Lid sinds: 2020

offline
Re: S88
super bedankt, weer wat te doen