Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ms2

Gestart door Motorrijder zondag 06 juni 2021, 19:22:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ms2
Motorrijder
gast

Ms2
Ik ben nieuw. Ben begonnen mrt een startset.  Mijn ms2  heeft een update gehad. Nu gaat mijn ms2  af en toe uit en start automatisch weer op. Wie kan mij hier mee helpen
Re: Ms2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Ms2
Komt er voor het "afsluiten" een gevarendriekhoek n beeld?

Het lijkt een beetje op overbelasting of kortsluiting. Koppel het stuk baan los vanaf het aansluitpunt en maak dit stukje bij beetje langer.

John (VT601)
Re: Ms2
Motorrijder
gast

Re: Ms2
Nee komt geen driehoek in beeld. Het beeld wordt donker en dan gaat hij uit. Daarna start hij opnieuw op
Re: Ms2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Ms2
Heb je alleen de rails van de startset, dus iets van een simpel ovaaltje? Eén loc erbij, of meerdere? Ik heb er wel eens een flinke baan mee aangestuurd (ca. 10 locs). Dan kun je de problemen krijgen die VT601 beschrijft. Kortsluiting kan natuurlijk altijd, ook bij kleine baantjes. Probeer eerst even of het dat niet is, zoals hij beschrijft. Druk ook even alle stekkers goed aan voor de zekerheid.

Andere optie zou nog kunnen zijn dat de update niet goed is gegaan. Ging het daarvoor wèl goed, of heeft de dealer direct bij aanschaf de update gedaan? Je zou kunnen proberen opnieuw de update te doen en dan direct (bij de dealer) kijken of het daarna goed gaat. Vaak heeft de vakhandelaar wel een klein baantje liggen.
Misschien heb je een "maandagmorgenmodel". In dat geval is het omruilen bij de dealer voor een correct werkend exemplaar zou ik zeggen.
Re: Ms2
Lid sinds: 2008

offline
Re: Ms2
Zit het stekkertje er wel goed in?  Kan ook een kabelbreukje zijn..

Heb je de railbox ook geüpdate (vanuit het menu) ?
Re: Ms2
Motorrijder
gast

Re: Ms2
Heb inmiddels de baan aardig uitgebreid. Toen ik de baan iets uitgebreid had  deed hij het minder vaak. Het lijkt mij dat ik er mee naar de dealer ga. Bedankt iedereen
Re: Ms2
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Ms2
In welke hoek van Nederland woon je?

Groeten,

Jan
Re: Ms2
Motorrijder
gast

Re: Ms2
Provincie Groningen
Re: Ms2
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Ms2
West of oost?

Richting Heerenveen?
Re: Ms2
Motorrijder
gast

Re: Ms2
Nee, zuidoost groningen
Re: Ms2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ms2
Ik zit zelf in Veendam.
We hebben ook een stamtafel met de nodige kennis en hulp, komende zaterdag zijn we weer bij elkaar in Deurze (Drenthe).
Wellicht dat je langs kunt komen en kijken er een paar man naar.
Re: Ms2
Lid sinds: 2014

offline
Re: Ms2
Dit lijkt mij een software issue, mogelijk een corrupte installatie.
Met de fabrieksaf software had ik ook af en toe deze issues naar de update niet meer.
Re: Ms2
Motorrijder
gast

Re: Ms2
Ik Heb dit helaas te laat gelezen.  Heb je deze bijeenkomsten vaker? Mag mij daarover ook mailen. motorrijder56@hotmail.nl
Re: Ms2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Ms2
Kijk even in het stamtafelforumgedeelte, daarin staan alle ins en outs vermeldt over de diverse stamtafels en daar kan je je ook aanmelden.