Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur

Gestart door AlbertG zondag 06 juni 2021, 11:47:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Onderwerp: acties maken en starten.

Ik lees hier graag wie er aanwezig kunnen zijn.
Als je ideeën hebt welke acties je graag zou willen maken, maar je weet niet hoe, laat het hier dan weten.

Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Ik verwacht ook nu weer aan te kunnen schuiven.

John (VT601)
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Hallo Albert,
Ik zal er ook zijn. Is het mogelijk om nog wat extra uitleg te vragen? Met enkele zaken heb ik toch nog extra raad nodig, ondanks jouw prachtige video's, die mij al geweldig vooruit geholpen hebben.
Over volgende zaken heb ik wat vragen: 1° Handmatig rijden, hier loop ik op problemen. 2° Ik kan wel een dienstrooster opstellen en dat ook laten uitvoeren maar ik vind nergens info hoe ik verschillende dienstroosters van verschillende treinen aan elkaar koppel/combineer tot één groot automatisch treinen verloop.
Groeten,
Vic
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Citaat van: AlbertG op zondag 06 juni 2021, 11:47:39
Ik lees hier graag wie er aanwezig kunnen zijn.

Mijn intentie is weer aan te schuiven. Tot nu toe zie ik geen reden om verstek te laten gaan.


Citaat van: AlbertG op zondag 06 juni 2021, 11:47:39
Als je ideeën hebt welke acties je graag zou willen maken, maar je weet niet hoe, laat het hier dan weten.

Ideeën voor onderwerpen heb ik wel. Ik denk dat beide met een actie zouden kunnen worden opgelost, maar geprobeerd heb ik het nog niet:
1. Als ik opstart dmv "Automatisch rijden" en "Start alle locs" moet ik vervolgens van iedere loc die opstart en gaat rijden de sluitlichten uitzetten (getrokken treinen) of juist aanzetten (treinstellen), een extra lampje aanzetten (Artitec 1300, omgekeerd L bovenste sein) of iets dergelijks. dat zou ik heel graag niet meer willen hoeven doen.
2. Als op mijn pendelbaan mijn DE2 op één van beide eindpunten is wil ik graag dat het licht (front- en sluitseinen) uitgaat. Het moet juist weer aan als de trein weer terugrijdt. Op het andere eindpunt maakt het niet uit.

Voor punt 2 ben ik erin geslaagd de sluitlichten te doven bij binnenkomst (ik weet niet meer precies hoe ik dat gedaan heb - iets met blokeigenschappen geloof ik), maar aan gaat niet meer.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur

@citaat @citaat

Citeer2° Ik kan wel een dienstrooster opstellen en dat ook laten uitvoeren maar ik vind nergens info hoe ik verschillende dienstroosters van verschillende treinen aan elkaar koppel/combineer tot één groot automatisch treinen verloop.

in het tabblad "touren" kun je groepen aanmaken.
in het tabblad "dienstrooster" kun je deze toekennen aan een groep.

dan lokje starten om een tour te maken  ;)
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
CiteerIdeeën voor onderwerpen heb ik wel. Ik denk dat beide met een actie zouden kunnen worden opgelost, maar geprobeerd heb ik het nog niet:
1. Als ik opstart dmv "Automatisch rijden" en "Start alle locs" moet ik vervolgens van iedere loc die opstart en gaat rijden de sluitlichten uitzetten (getrokken treinen) of juist aanzetten (treinstellen), een extra lampje aanzetten (Artitec 1300, omgekeerd L bovenste sein) of iets dergelijks. dat zou ik heel graag niet meer willen hoeven doen.
2. Als op mijn pendelbaan mijn DE2 op één van beide eindpunten is wil ik graag dat het licht (front- en sluitseinen) uitgaat. Het moet juist weer aan als de trein weer terugrijdt. Op het andere eindpunt maakt het niet uit.

Voor punt 2 ben ik erin geslaagd de sluitlichten te doven bij binnenkomst (ik weet niet meer precies hoe ik dat gedaan heb - iets met blokeigenschappen geloof ik), maar aan gaat niet meer.


idd, acties aanmaken.
elke locfunctie is aan/uit te zetten of te wisselen (FLIP) bij rijwegen; melders; blokken; dienstroosters e.d.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Hey Albert,
Je mag er mij ook weer bijzetten.
Guy
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Hi Albert,

Ik verwacht er ook weer bij te zijn

Mvg,

Frans
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Hi Albert,

Ik verwacht er ook weer bij te zijn.

Groeten,
Hans
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Citaat van: Vic1956 op zondag 06 juni 2021, 15:14:12
Hallo Albert,
Ik zal er ook zijn. Is het mogelijk om nog wat extra uitleg te vragen?
Vic

Hoi Vic,
Natuurlijk is dat mogelijk. Daar is deze meeting voor. Het zou mooi zijn als je dan tijdens de bijeenkomst je baanplan op het scherm kunt zetten zodat je kunt uitleggen waar je tegenaan loopt. Lukt dat niet via Rocrail dan volstaat een printscreen.

@allen,
Leuk dat er weer genoeg belangstelling is.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Bijna zeker ook weer aanwezig.

Groet Wolfgang.  :thumbup:
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Ik vermoed dat ik er ook bij kan zijn, wel een kleine slag om de arm.
We hebben vakantie maar helemaal geen echte plannen en kijken per dag wat we gaan doen, kan dus zomaar zijn dat ik ergens anders ben  :D
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Hallo Albert,
Ik heb je oproep volledig gemist ivm drukke werkzaamheden.
Alweer een goed initiatief van je.
Zo mogelijk wil ik een volgende keer graag aanschuiven.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Hij staat weer in de agenda.

Ik ben ook benieuwd naar een functie zoals "hoe krijg ik alle locs in het schaduwstation". Maar misschien bestaat dit al zonder acties. :-)
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Hoi Corné,
Er bestaat zoiets als een thuislocatie voor locomotieven. Staat op het tabblad 'Algemeen' dacht ik zo even uit mijn hoofd.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
hi Albert,
ga ook weer proberen erbij te zijn.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
We gebruiken dezelfde link als vorige keer:
https://meet.jit.si/3Rail-Meets-Rocrail

Tot vanavond.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
't Was weer erg nuttig en leerzaam Albert, dankjewel!
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Albert bedankt voor de goede uitleg, een mooie vakantie toegewenst en tot een volgende keer.

Groet Wolfgang.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Hallo Allemaal,

Albert bedankt voor de uitleg en het organiseren van de meeting.
Ik vond het nuttig, heb ieder geval 1 dienstregeling werkend gekregen, nu nog koppelen aan acties!

Helaas kreeg ik technische problemen met m'n camera aan het einde van de meeting dus eea viel uit.

Iedereen fijne vakantie en tot de volgende keer!

Groet,

Frans
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Bedankt voor de uitleg Albert. En een deugddoende vakantie gewenst. Tot in september.
Guy
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Het was weer een erg interessante meting!!
Weer veel gezien en geleerd, zie ook hoe geweldig Rocrail is en wat voor mogelijkheden erin zitten.
Heb nog heel veel te leren  :D

Iedereen een fijne vakantie en misschien wel tot september voor een nieuwe online meting  ;)
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Bedankt voor de positieve reacties.
Ik wens jullie allemaal een mooie vakantie.
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Re: Online Rocrail gebruikers bijeenkomst 24 juni 2021 vanaf 20:00 uur
Ja, idd. Zie nu dat het Arthur G is ipv Albert G. Had eventjes niet goed opgelet.