Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

M rails verven

Gestart door Luuk55 zondag 06 juni 2021, 10:33:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M rails verven
Luuk55
gast

M rails verven
Hallo allemaal,
Is er iemand die ervaring heeft met het verven van m-rails?
Ik heb namelijk een tijd terug veel rails gekocht met senery resten dit krijg ik er wel af.
Nu wil ik die rails ongeveer de kleur van c-rails geven en dacht aan spuiten maar ben bang dat de spoorstaven en puco's dan ook onder de verf komen te zitten en zal de stroomvoorziening  niet ten goede komen.
Hebbem jullie een idee hoe ik dit aan kan pakken?
Re: M rails verven
Lid sinds: 2016

offline
Re: M rails verven
En hoe denk je de bielzen te kleuren? Bij C-rail zijn die keurig bruin. Bij M-rails horen ze zwart te zijn.
Ik ben bang dat je er niet heel tevreden over gaat zijn als je de boel gaat spuiten.
Uiteraard krijg je problemen met de stroomvoorziening, als de spoorstaven en middenleider onder de verf komen. Direct wegpoetsen van de verf op de rails is een optie, nog voor het droog is. De puko's kun je lichtjes schuren na droging.
Misschien is het echter beter de rails te gebruiken zoals ze nu zijn. Check of ze nu goed contact maken en geen storingen veroorzaken. Ingebed in je eigen baan kun je bezien of de kleur nog wel aangepast moet worden. Misschien valt het wel mee!

Groet,

Peter


Re: M rails verven
martinh0
gast

Re: M rails verven
Hi Luuk,

Kijk hier maar eens:


Groets,

Martin