Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!

Gestart door Michael zaterdag 05 juni 2021, 12:22:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Hallo Allemaal

Als ik met mijn Lokprogrammer probeer data of Sound naar een decoder te schrijven krijg ik steeds de onderstaande melding. Hij leest de decoder wel maar schrijft niets.
Als ik voor Continue kies gebeurt er niets en bij Quit sluit gelijk het hele programma.
Wat gaat er mis? Help!!!!!!




Vriendelijke groet Michael
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Wat wil je precies wegschrijven en waar komt de sound vandaan?

Sound vanuit een decoder inlezen en op een andere decoder wegschrijven lukt niet.

Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Misschien handig om te weten welke Windows versie en de bit versie.
Ik ga er verder vanuit dat je de laatste versie van de Lokprogrammer gebruikt: 5.1.3

Als je een sound project hebt geladen, en een verandering hebt gemaakt, maak een tijdelijk kopie (bewaren onder andere naam) en schrijf dat naar de decoder.

Een van de reden zou kunnen zijn dat de naam van een file te lang is geworden voor het programma. Deze is 255 karakters.

Een andere reden zou kunnen zijn dat er een of meer bits zijn omgevallen, doordat de harddisk het aan het begeven is. Een harddisk check en nieuwe installatie zou kunnen helpen.

Nog een reden kan zijn de verwijzing naar de com-poort. Check of de com-port nog steeds dezelfde waarde heeft.

Check evt. nog de grote van het project en de ruimte op de soundecoder rechts onder aan de window.

Jan-Peter
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
.
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Hoi,

Zo te zien is er iets misgegaan binnen de installatie. Denk dat je even de Lokprogrammer eens opnieuw mag installeren. Dus verwijderen en opnieuw installeren. Of kijk eens of er een update voor .NET framework beschikbaaar is. Dat is één van de componenten die het programma nodig heeft.

Groet Ronald.
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Primair.

Er gaat ergens iets fout, waar de software niet mee overweg kan. :)
Heel, heel, heel soms kan de melding onder details iets meer daar over zeggen.

Omdat de software stopt kun je er vanuit gaan dat het een zeer onverwachte fout is (nooit door de bouwer van de software getest) Anders was er wel een leesbare melding gekomen.

Verder zou mijn vraag zijn. Heeft het ooit gewerkt op deze pc met deze installatie?

Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Iedereen bedankt voor het meedenken

Na een scandisk en reparatie van Bits is de laptop wel sneller geworden. ik gebruik windows 10, 32bit. Ik heb Locprogrammer opnieuw geïnstalleerd en het net framework is up to date.
Het probleem blijft alleen krijg ik nu de foutmelding in het nederlands en een hele reeks van foutmeldingen en de melding dat de Wave Header corrupt is. Ik heb de netwerk kabel vervangen en nieuwe drivers geïnstalleerd. Het maakt niet uit welke decoder ik probeer locsound V3,5  V4 of V5. krijg soms de melding dat de decoder niet ondersteunt wordt maar dan nog een keer proberen en hij kent hem wel.

Het heeft altijd prima gewerkt, snap niet wat er nu fout gaat.

Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Hum... Kijk eens bij Windows update of er drivers die een update hebben ontvangen. Maar als ik het zo lees zou ik eens overwegen om Windows 10 opnieuw te installeren. Mogelijk naar een 64bit versie.

Groet Ronald.
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
CiteerMaar als ik het zo lees zou ik eens overwegen om Windows 10 opnieuw te installeren. Mogelijk naar een 64bit versie.

Op basis van welk feit lijkt jou dit een goede oplossing?
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Deze vraag staat ook nog open

CiteerWat wil je precies wegschrijven en waar komt de sound vandaan?
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Soundbestand komt van de site van ESU
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
hoi,

Citaat van: wilbertb op zaterdag 05 juni 2021, 19:16:06
Op basis van welk feit lijkt jou dit een goede oplossing?

De problemen die zijn geweest:

Citaat van: Michael op zaterdag 05 juni 2021, 17:59:21
Na een scandisk en reparatie van Bits is de laptop wel sneller geworden.

Citaat van: Michael op zaterdag 05 juni 2021, 17:59:21
Het probleem blijft alleen krijg ik nu de foutmelding in het nederlands en een hele reeks van foutmeldingen en de melding dat de Wave Header corrupt is.

Citaat van: Michael op zaterdag 05 juni 2021, 17:59:21
Ik heb de netwerk kabel vervangen en nieuwe drivers geïnstalleerd.

Er zit / zat meer fout dan alleen de programmer. Dan is het verstandig om een keer na te denken over een compleet schone installatie. Maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk wat je met de PC doet. Alleen voor je treintjes of werk je daar dagelijks op. Bij het laatste is de overweging om een herinstallatie te doen een grotere drempel.

Groet Ronald.
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Kan het misschien ook nog zijn dat de file die je van ESU hebt binnengehaald, gestoord is binnengekomen.
Wellicht nog een keer downloaden en nog eens proberen, of een andere file kiezen (als test) en die naar de decoder laden.
Dan weet je of het aan de file ligt...

groet, Paul
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Citaat van: Michael op zaterdag 05 juni 2021, 17:59:21
Ik heb de Locprogrammer opnieuw geïnstalleerd en het net framework is up to date.

Het heeft altijd prima gewerkt, snap niet wat er nu fout gaat.

Hallo Paul,
Hierbij het citaat van Michael, lijkt me wel duidelijk hè!

Groet, Jasper
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
 @citaat Nee Jasper, ik bedoel de geluidsfile, niet de lokprogrammer-software. Als de Wave header corrupt is, heeft dat dus iets met de geluidsfile te maken, lijkt me...
Heb eens iets dergelijks met een ander programma gehad, bleek het databestand corrupt. Wellicht hier dus de geluidsfile?
Poging waard...

Groet, Paul
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Ok Paul,

Die is duidelijk. Misschien de geluidsfile opnieuw downloaden.

Bedankt. Ik hoop dat de topicstarter dit inmiddels gedaan heeft.

Jasper
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Helaas is het probleem nog niet opgelost. Nieuw soundfile geeft de zelfde melding. Misschien zit het in de recente update van Microsoft. ik ga deze terugzetten misschien dat het helpt.
Ánders wordt het na de zomer weer verder knutselen, nu maar van het mooie weer genieten.

groetjes Michael
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: foutmelding ESU lokprogrammer Help!!!!!!
Welke soundfile is het en in welke decoder moet het komen te staan?

Groet, Paul