Linksonder staan twee meegebogen wissels. K-rails, met min of meer de zelfde maten als die van M-rails.
Passen je wagons door die van M-rails, dan passen ze ook door die van K-rails. Zo simpel kan het zijn.
Maar bij sommige gebruikers niet.... Bijvoorbeeld als je zwicht voor de aanschaf van nieuwe rijtuigen.
In
Boogstraal en Bodemplaat leg ik een verband tussen boogstraal en bodemplaat.
Het is goed om formules te kennen achter in omloop zijnde tabellen.
Het is goed om de grenzen te kennen van je voertuigpark, met name de minimale waarden.
Op basis van overhanging en uitzwenking van je voertuig met de ergste overschrijdingen kun je berekenen wat de
minimale boogstraal is voor een bepaalde hart-op-hart afstand.
Niet iedereen heeft wagons die niet passen op standaard gebogen, parallel verlegde k-rails.
Maar er zijn gebruikers die de pech hadden te vallen op wagons die er net
een tikkeltje mooier of echter uitzagen dan die van Märklin en dus nu weten waarom...
Je vindt deze foto's ook in dat draadje.
Het gaat om 2 K-rails gebogen wissels: 2268 & 2269.
Bot of niet: Vanaf nu ben je een gewaarschuwd man.