dag allen,
sneller dan verwacht/gedacht reeds terug hier, zeg dus nooit nooit.
Door het vorige plan even te laten bezinken en na een bezoekje aan de plaatselijke modelbouwclub ben ik tot het besef gekomen dat dit plan de capaciteiten van mijn petje te boven gaat, vooral het schaduwstation annex helix dragen daartoe bij.
Initieel was het de bedoeling alles op één vlak te krijgen, weliswaar met een toegelaten hoogteverschil naar boven toe als extra element.
Het vorige (prima) plan week daar op den duur m.i. te sterk van af, ik zal het niet tot een goed einde brengen om dat te realiseren.
Daarom dit plan uit mijn pen geschud waar ik mij beter meester over zie.
Het is een compleet ander ontwerp.
-afmetingen in de breedte verminderd naar 244 cm (standaardlengte handelsplaat) en wat verdiept naar 150 cm (past nu beter in mijn kamer) , verrijdbare tafel
-schaduwstation geëlimineerd, nu veel zichtbare opstel- en rangeersporen om dit te compenseren
-lage baan (groen) en baan niveau 100 (rood) waarbij het traject van de onder- en bovenbaan klein stukje hetzelfde verloopt (cirkeldeel links)
-station/perron vooraan en doorrijspoor
-keerlus op niveau 0 en niveau 100
-groen spoor achteraan tegen de muur overdekt maat in het midden een opening voor lichtinval, spielerij
-handmatig zo goed mogelijk rekening gehouden met K-rail boogstralen/hellingspercentage
-ik kom nu spontaan op een thema: bruggen/viaducten/keermuren/galerijen waarvoor het plan m.i. geschikt is
-weinig scenery: maakt het behapbaar en kan meer in detail gaan
Ik wou het uittekenen in (gratis) Trax maar ik kan geen account maken hiervoor
Zouden jullie knappe bollen nog even jullie licht kunnen laten schijnen hierop en zou er een goede ziel zijn om dit plan (en niveau's) met één of ander tekenprogramma om te zetten in een legplan?
Dank bij voorbaat,
mvg