Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

onderbouw van wissel Marklin K rails

Gestart door robert hoesman zaterdag 22 mei 2021, 17:08:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
onderbouw van wissel Marklin K rails
Hallo  vrienden ik heb een onderbouw voor aandrijving van een wissel ( k rails) alle onderdelen die heb ik  ,ik heb ook het plaatje erbij ,maar ik snapt het niet .Weet iemand hier raad op   ,,.mvrg Robert
Re: onderbouw van wissel Marklin K rails
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: onderbouw van wissel Marklin K rails
Hi Robert,

Er wonen enkele Forummers en/of Stamtafel-leden bij jou in de buurt die willen het je vast wel laten zien.

groet
Harald
Re: onderbouw van wissel Marklin K rails
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: onderbouw van wissel Marklin K rails
@Robert,

Ik vermoed dat je een ondervloersetje nr 7548 hebt die bij de 7549 past.
Het is de bedoeling dat een gat boort ter plaatse van het uitwendige stelmechaniek.
Hierdoor steek je een aantal onderdelen, waaronder een stelstang. Daarvoor moet van wissel zelf het machaniek geopend worden, waardoor een soort liggende wisselsteller vrijkomt. In het gat hievan komt de stelstang.
De aandrijving zelf plaats je in het plaatje dat ook in de set 7548 zit.
Vervolgens kun je de wisselaandrijving zelf aansluiten, zoals gewoonlijk.

Ik heb de ombouwsetjes ook gebruikt, maar ben er overigens niet echt enthousiast over.

John
Re: onderbouw van wissel Marklin K rails
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: onderbouw van wissel Marklin K rails
Beste Robert,

Heb je geen installatie-gebruiksaanwijzing?, die is vrij duidelijk...., als je die niet kunt volgen dan is het advies van Harald opvolgen het beste.

Groet, Anne W
Re: onderbouw van wissel Marklin K rails
Bedankt hiervoor ik weet inmiddels ook hoe het werkt . ik heb het eindeloos  zitten puzzelen hoe het werkt ik ga proberen om het er onder tekrijgen.Bedankt allen
groetjes Robert