Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Esu decoder defect

Gestart door frubel vrijdag 07 mei 2021, 16:50:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Esu decoder defect
Lid sinds: 2013

offline
Esu decoder defect
Heb een Esu decoder met sound die defect is. Wel geluid maar loc rijdt niet meer. Op decoder staat 30/14/44 vermeld. Welke decoder zonder sound van ESU kan ik hier in prikken.
Liefst nummer vermelden, ken er weinig van. Foto plaatsen is mislukt.
groeten
Re: Esu decoder defect
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Esu decoder defect
Hi ?  "frubel"

Laat deze decoder eerst eens "uitlezen" en/of "testen"met een ESU programmer dan weet je zeker wat er aan de hand is.

groet
Harald
Re: Esu decoder defect
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Esu decoder defect
Lopi 5 zou altjid moeten gaan. Of een 4. Of misschien een micro. Beetje afhankelijk van de ruimte. En de aansluiting. Dan zal er vast ook wel een code op staan, maar die weet ik niet. Die verschilt namelijk per batch en zegt voor de leek precies helemaal niks.
Re: Esu decoder defect
Lid sinds: 2016

offline
Re: Esu decoder defect
30/14 in de code betekent week 30 van 2014, de productie week. Wat de 44 zegt heb ik nog niet ontdekt. Op Die ik tot nu toe heb gezien staat 44 of MS, heel soms 00.

Welke decoder het beste gaat is zo wat lastig bepalen. Welke loc zit de decoder in? Want ze zijn er met verschillende connectoren, rechtstreeks in de loc gesoldeerd komt ook voor. Dus wat meer informatie is wel nodig voor een goed advies. :)
Re: Esu decoder defect
Lid sinds: 2013

offline
Re: Esu decoder defect
Heb decoder nader bekeken. Decoder is in adaptor ESU 51968 gepind.
Orange aansluitdraad naar motor is geplet, kortsluiting ?
Kan ik daar dan een ESU 59619, lokpilot 5, in plaatsen?
groeten,
Guy
Re: Esu decoder defect
Lid sinds: 2014

offline
Re: Esu decoder defect
Heb je al geprobeerd de decoder te resetten? Soms wil het wel eens helpen.
Heb je de bon nog je zou anders kunnen proberen om hem naar ESU te sturen voor reparatie,nee heb je en ja kun je krijgen.
Re: Esu decoder defect
ACTS.zuid
gast

Re: Esu decoder defect
 @citaat De decoder wordt niet gerepareerd, het ding is 7 jaar oud terwijl de norm 3 jaar is.
Re: Esu decoder defect
Lid sinds: 2014

offline
Re: Esu decoder defect
Ligt eraan wanneer de decoder gekocht is?  Productie datum is niet van belang voor garantie.
Re: Esu decoder defect
ACTS.zuid
gast

Re: Esu decoder defect
 @citaat Da's inderdaad zo. Maar Esu repareert geen LokSound V4 meer aldus haar website. Dat type decoder is echt obsolete.
Re: Esu decoder defect
ACTS.zuid
gast

Re: Esu decoder defect
Citaat van: frubel op zaterdag 08 mei 2021, 11:44:30

Kan ik daar dan een ESU 59619, lokpilot 5, in plaatsen?


Ja dat kan. En met wat geknutsel zet je de defecte LokSound ook terug in de lok (mits je ruimte hebt natuurlijk). Als je die op de nieuwe V5 plakt met wat dubbelzijdig tape en aansluit met twee draadjes en evenzo de speakerdraden om zet heb je toch sound in je lok.

Gr, Ben.
Re: Esu decoder defect
Lid sinds: 2013

offline
Re: Esu decoder defect
bedankt voor de reacties
Guy