Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Geluiden van de BR 55

Gestart door Märklin-Beren maandag 10 maart 2008, 21:23:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Geluiden van de BR 55
Märklin-Beren
gast

Geluiden van de BR 55
Weet iemand of je de geluiden van de BR 55 uit startset 29840 wisselen?
Volgens het boekje heeft deze loc ook het geluid van piepende remmen, welke alleen via het CS te horen is.
Is het ook mogelijk om via het Mobile Station dat geluid te horen in plaats van een ander geluid?
Re: Geluiden van de BR 55
Als je bedoelt zijn de geluiden te verwisselen zodat het geluid onder een andere functie-toets is aan te roepen is het antwoord nee.

Mvg,
Peter
Re: Geluiden van de BR 55
Märklin-Beren
gast

Re: Geluiden van de BR 55
Ik bedoel eigenlijk dat je in plaats van kolen scheppen, het geluid van piepende remmen kan horen.
Re: Geluiden van de BR 55
Märklin-Beren
gast

Re: Geluiden van de BR 55
Niemand anders?
Re: Geluiden van de BR 55
joostboudewijns
gast

Re: Geluiden van de BR 55
Ik heb een BR03 ISM met een MS daar staan de icoontjes ook niet op maar het geluid is wel te schakelen.
het geluid van kolen scheppen en piepende remmen kun je dan horen.
Re: Geluiden van de BR 55
Hallo 'Beren',

Als Peter aangeeft dat het bij deze decoder niet kan dan is de kans erg groot dat het inderdaad niet kan ben ik bang :?

Zelf is het me bij de losse BR55 met geluid (#37540) wel gelukt om met functies te schuiven. Dit heb ik gedaan met behulp van de ESU LokProgrammer. In jullie BR55 zit echter een andere decoder, welke dat precies is durf ik niet te zeggen 8) Mocht je/mochten jullie een keer in de buurt van Harmelen komen dan zijn jullie welkom met het locje en kijk ik er met plezier even naar...maar ik vermoed dat het niet gaat lukken because Peter is usually right :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Geluiden van de BR 55
Lid sinds: 2006

offline
Re: Geluiden van de BR 55
Ik heb het Märklin jaarboek er even op na geslagen. Daar staat van elke lok het rijtje met mogelijkheden met 6020, 6021, 60652(MS) en 60212 (CS) en het Piepen van remmen is voor zowel de BR 55 als BR 85 uit 29840 alleen te schakelen met CS.

Groeten,
Richard
Re: Geluiden van de BR 55
joostboudewijns
gast

Re: Geluiden van de BR 55
^^^>>>zie mijn bericht
Re: Geluiden van de BR 55
Lid sinds: 2007

offline
Re: Geluiden van de BR 55
Is de functie piepende remmen meestal niet uit te schakelen ipv in?

zover ik weet kun je die geluiden enkel afzetten, en daarbij deze geluiden hoor je alleen als je met motor of ander geluid rijdt zover ik weet...

Dennis
Re: Geluiden van de BR 55
Het piepen van de remmen hoor je alleen maar als je vlug genoeg afremt. Dit geluid is met een CS alleen uit te zetten anders staat het altijd aan.

Re: Geluiden van de BR 55
Märklin-Beren
gast

Re: Geluiden van de BR 55
Ja Davy je hebt helemaal gelijk!!!
Ik heb in de tijd dat we hem hebben nog helemaal niet zo hard hoeven remmen, maar heb het net even geprobeerd en inderdaad het geluid van de piepende remmen doet het dus wel!  :lol:

Ze bedoelden dan inderdaad dat je hem niet aan of uit kan zetten, want hij staat gewoon altijd aan!

Dankjulliewel!  :D :D
Re: Geluiden van de BR 55
Soms kan het leven zo simpel zijn :lol: Veel plezier met het locje...zag overigens op de foto dat deze DB-versie een driepunts frontsein heeft :idea: Op de DRG-versie zijn het twee pitjes... Ben wel raaazend benieuwd naar het MFX-geluid in jullie locje 8)
Re: Geluiden van de BR 55
Märklin-Beren
gast

Re: Geluiden van de BR 55
Ik zal straks een uitgebreider topic maken met foto's en filmpjes :)
Ja hij heeft inderdaad een driepunts frontsein.
Re: Geluiden van de BR 55
Märklin-Beren
gast

Re: Geluiden van de BR 55
Re: Geluiden van de BR 55
Citaat van: Freak op maandag 10 maart 2008, 21:26:51
Als je bedoelt zijn de geluiden te verwisselen zodat het geluid onder een andere functie-toets is aan te roepen is het antwoord nee.

Mvg,
Peter

probeer eens met een LokProgrammerBox 53451 van ESU.
Function mapping. Werkt bij ESU, mogelijks ook bij de Märklin (OEM) versies.
mvg, Patrick
Re: Geluiden van de BR 55
Ieder mens kan zich vergissen maar meen me te herinneren dat de opgeslagen info bij de Marklin mfx-decoders niet te veranderen is.

Mvg,
Peter
Re: Geluiden van de BR 55
Märklin-Beren
gast

Re: Geluiden van de BR 55
We hebben het probleem inmiddels al opgelost!
Iemand heeft ons al uitgelegd hoe het zat  :D

De piepende remmen zaten er namelijk al op, je kan ze alleen niet aan of uit schakelen.
Het valt wel niet mee op de remmen te laten piepen, je moet namelijk behoorlijk hard remmen om ze te horen!