Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

S88 link aansluiten op CS2

Gestart door Dennis vrijdag 27 januari 2017, 10:19:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
S88 link aansluiten op CS2
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
S88 link aansluiten op CS2
Hoi allemaal,

Gisteravond eens naar Gemert afgereisd om de CS2 terug te brengen en te kijken waar het nu fout ging zodat de CS2 afbrande.
Alle aansluitingen aangesloten zoals het hoort. Spanning op de CS2, rail spanning en alles deed het.
Daarna de S88 link aangesloten op de centrale op de 6070x bus (enige stekker die past op het CS) en het ging mis.
In 1e instantie gaf hij aan dat alles bezet was, dit klopte ook. Wim had de isolatiestukjes aan de verkeerde kant geplaatst, maar later reageerde de CS2 nergens meer op.
Ineens stonk het weer, en de CS ging weer uit.
Wat blijkt, hij is weer stuk en weer is hetzelfde onderdeel uitgebrand.
Nu rijst mij de vraag, heb ik iets verkeerd aangesloten? En waarom fikt nu weer dit onderdeel uit?
Ik ga in ieder geval weer zorgen voor een nieuwe, en dan gaan we verder testen.
Tevens is er de vorige keer een smd transistor afgebrand, en wie weet welke dit is? dan kan ik die ook bestellen en dan soldeer ik die er ook weer in.
Zie de foto's voor meer duidelijkheid.

Gr Dennis
Re: S88 link aansluiten op CS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: S88 link aansluiten op CS2
Dennis,

Als ik het zo lees is de vorige keer er ook een transistor kapot gegaan die je niet vervangen hebt? Dan zou daar wel eens de oorzaak kunnen liggen ;)
Zelf kan ik niet -met deze foto's- zien wat voor soort deze tor is en wat hij doet, maar het is in elk geval niet verstandig een product weer te willen gebruiken terwijl er nog kapotte elektronica opzit, dat is vragen om zulke problemen.
Re: S88 link aansluiten op CS2
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: S88 link aansluiten op CS2
Beste Dennis,

Het is misschien vergezocht, maar zou het kunnen zijn dat er in het S88 systeem in Gemert een kortsluiting zit, ik weet niet of S88 systeem in het CS beveiligd is.

Groet, Anne W
Re: S88 link aansluiten op CS2
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: S88 link aansluiten op CS2
Ik denk dat ik al weet waar het probleem zit.
De S88 link heeft een "oude" aansluiting die gebruikt kan worden om de oude vertrouwde S88 melders mee uit te lezen.
Die is ook aangesloten geweest gisteren op de uitgang van de CS2. Uitgang naar uitgang is het creeën van een rookgenerator in het CS2 zo lijkt het.
Daarbij stond de schakelaar op 12volt, en de tor die hemelen is kan max 5,5 volt handelen.
We gaan een nieuwe tor bestellen en kijken of we er weer leven in krijgen.

Wordt vervolgd.
Als er iemand nog kan zeggen welke transistor hemelen is dan kan ik die ook nog meebestellen en vervangen. Ding kortsluiten heeft gewerkt en alles werkte.

Gr Dennis
Re: S88 link aansluiten op CS2
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: S88 link aansluiten op CS2
Ik ken, uit de praktijk, het feit dat je de 5 polige boosteraansluiting in de 6 polige S88 aansluiting kunt stoppen (de Raptor heeft daarvoor een buffer IC die er dan uitklapt en de rest beschermd), maar andersom lijkt me moeilijk.

Groet, Anne W
Re: S88 link aansluiten op CS2
Hallo Dennis,

Eerste foto laat een ongeregelde DC-DC converter zien. Max belasting = 250 mA.
Let op: je kunt kiezen tussen 5 en 12 Volt versie. Sluit nooit 5 Volt S88 modules aan op een 12 Volt versie. Schakelaar in de juiste stand.

Het onderdeel op foto 2 en 3 is wat moeilijk te zien, kan ook een 78xx voltage regulator in SMD uitvoering zijn.
Is de code opdruk nog te lezen ?.


Mvg,
Peter
Re: S88 link aansluiten op CS2
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: S88 link aansluiten op CS2
Hoi Peter,

Helaas niet meer.
Het lijkt een transistor die een andere schakelt.

Gr. Dennis
Re: S88 link aansluiten op CS2
henkwitteveen
gast

Re: S88 link aansluiten op CS2
Hoi Freak,

nav je artikel:
ben je er misschien achter gekomen of de DC-DC converter op de print de S88 aansluiting voed van de CS2??
op mijn baan ga ik lichtsluisjes gebruiken als terugmelders welke op 5 volt werken.
de voeding van de lichtsluisjes zou dan uit de S88 aansluiting moeten komen maar weet niet hoeveel stroom je daar uit kan halen???

zie hier: http://floodland.nl/aim/info_lichtsluis_1.htm  helemaal onderaan
gr
H
Re: S88 link aansluiten op CS2
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: S88 link aansluiten op CS2
Henk,

Omdat de converter weinig stroom levert lijkt het mij beter om een gewone voeding te pakken.
Een telefoonlader levert ook 5 volt, en er is kans om te centrale te laten verbranden.

Gr. Dennis
Re: S88 link aansluiten op CS2
Hallo Henk,

Zoals Dennis al schreef de DC-DC converter kan maar weinig leveren, Verstandig is om een externe voeding voor je lichtsluijes te gebruiken.


Mvg,
Peter
Re: S88 link aansluiten op CS2
henkwitteveen
gast

Re: S88 link aansluiten op CS2
ja dat is wel beter om een externe voeding te gebruiken inderdaad  :idea:

bedankt voor de tip

H
Re: S88 link aansluiten op CS2
ik heb nu het zelfde probleem inmiddels werkt de cs2 prima
de tor die ook defect is opdruk TR4=NTR4101P   tevens heb torentje ernaast mee vervangen 702=2n7002
en RN-0505S DC/DC
Re: S88 link aansluiten op CS2
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: S88 link aansluiten op CS2
Alle beetjes info helpen ...