Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Weatheren wagons en locomotieven

Gestart door M.user vrijdag 30 april 2021, 16:24:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weatheren wagons en locomotieven
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Weatheren wagons en locomotieven
Al een tijdje ben ik bezig met het weatheren van diversen rijdend materieel. Alles wordt aangepast aan de uitstraling van de layout van de modules.

Het weatheren is een leuk werkje en ik laat stap voor stap op mijn website zien hoe dit in zijn werk gaat, zodat iedereen die dit nog niet eerder heeft gedaan ook de stoute schoenen eens aan kan trekken en dit leuke deel van de hobby gaat beginnen. Tip is om met een oud wagonnetje te beginnen als het resultaat dan niet naar het zin is, is er geen man overboord.













Succes.



Re: Weatheren wagons en locomotieven
De veerpakketten zijn verroest, dat is niet werkelijkheidsgetrouw. Ze worden goed vet gehouden om te kunnen veren.
Re: Weatheren wagons en locomotieven
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Weatheren wagons en locomotieven
Tja helaas zijn er diversen grootspoor foto's waar het wel verroest op te zien is.
Re: Weatheren wagons en locomotieven
Inderdaad, niet zelden zijn de veren, wielen en lagerkasten overdekt met een laagje roest. Misschien roesten de veren en aanverwante artikelen niet maar bevatten ze wel stof van de sporen en zien ze er roestig uit.
Een beetje donkere wash die zich hecht aan de dieper gelegen delen van het verenpakket kan overigens helpen.


Groeten,

Peter
Re: Weatheren wagons en locomotieven
Tja, je roest en verroest...
Bron afbeelding ===> klik