Ik bekeek de filmpjes met zoveel interesse dat ik bijna vergat dat ik nog ergens heen moest.
Het bijzondere is de doorbraak met de ESP8266 (Tasmota, etc).
Daarmee loopt deze man vooruit op digitale ontwikkelingen (geef seinen, wissels, ontkoppelrails, hijskraan, draaischijf eigen netwerkadressen, en bespaar zo op de bedradingslengte). Hij schakelt alle spoelen met AC (de kabeltjes zijn gewoon te gebruiken), maar die spoelen zijn ook DC-aanstuurbaar (Waarom zo moeilijk doen met smd-optotriacs als het ook makkelijker kan? Hij wilde waarschijnlijk compatibel blijven).
Z'n treinen rijden analoog, en remmen gaat ook analoog (met diodematrix via relais in een blokstructuur, opgebouwd uit 3 geïsoleerde railssegmenten). Maar wat 'm daarmee ontgaat (hij kiest daarvoor om de prijs laag te houden), is de mogelijkheid om middels pwm per geheel blok te remmen (waardoor rails-segmentatie én relais niet meer nodig zijn, wat ook weer bedradingslengte scheelt).
Al met al interessant en eigenzinnig, de moeite waard om lering uit te trekken.