Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin BR 128 upgrade naar 21MTC en LED verbeteren

Gestart door Merdeka zondag 25 april 2021, 22:58:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin BR 128 upgrade naar 21MTC en LED verbeteren
Paar weken geleden mijn Märklin BR 128 aangepakt.

De BR 128 heeft nu een 21MTC adapter met een ESU Lokpilot 5 en nieuwe LED printjes.
Adapter en printjes had ik van de winter al ontworpen en in China laten produceren.

De BR 128 heeft standaard al led verlichting maar ik wilde er grootlicht en rangeerverlichting op hebben want... ja waarom niet.

Zoals gezegd de locomotief was een paar weken geleden klaar, maar ik miste nog wat fragmenten om de video helemaal te kunnen editen. Helaas nu thuis in quarantaine. Dus maar besloten om de laatste B-roll te filmen van mijn BR 128 ombouw.

Ik miste namelijk nog wat fragmenten om de video helemaal te kunnen editen.
Meteen maar de voiceover ingesproken en toen kon ik alles dus editen en uploaden naar YouTube.

Het volgende is nu gedaan:
- Nieuwe printplaat voor 21MTC
- 2x Nieuwe printplaat voor de verlichting
- 2x 3D geprint plaatje om lichtlekken tegen te gaan.
- ESU LokPilot 5 21MTC
- 5 Polige Motor met magneet
- 2x Elco als stroombuffer

- F1: Grootlicht in de rijrichting
- F2: Gereserveerd voor cabineverlichting
- F3: Rangeren (hierbij brand alleen de rechter koplamp aan beide zijde van de locomotief)
- F5: Verlichting achter uitzetten (Voor het trekken/duwen van een stam aan de achterzijde)
- F6: Verlichting voor uitzetten (Voor het trekken/duwen van een stam aan de voorzijde)

De F5 en F6 verlichting werkt omdat de achterste leds apart op AUX 1 en AUX 2 zitten.



Omdat ik een groot supporter ben van Open-source, zijn de files voor Eagle CAD en de stl voor de 3D geprinte plaatjes op mijn GitHub te downloaden. https://github.com/CuriousTimo/Model-Trains

Gr,
Timo
Re: Märklin BR 128 upgrade naar 21MTC en LED verbeteren
Het ziet er zo op het eerste oog erg netjes uit.

Het werkblad wat je gebruikt waar kun je die eigenlijk krijgen?
Re: Märklin BR 128 upgrade naar 21MTC en LED verbeteren
Citaat van: hmmglaser op maandag 26 april 2021, 12:21:37
Het werkblad wat je gebruikt waar kun je die eigenlijk krijgen?

Die siliconen blauwe werkmat bedoel je? Die kun je op AliExpress bestellen. Zoeken op: silicone work mat
Ik heb de S-180 55x35cm