Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan

Gestart door Newyorker maandag 10 maart 2008, 13:28:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Beste liefhebbers,

Ik ben bezig met een Amerikaanse baan en nou ben ik het merk Kato tegengekomen die een selectie Amerikaanse locs heeft.
Mijn interesse gaat uit naar de volgende loc:

GE C44-9W http://www.katousa.com/HO/C44-9W/index.html



Wie weet of deze loc op de marklin baan kan rijden, moet deze omgebouwd worden. Kan geen informatie hierover vinden.

Kan iemand mijn helpen?

Gr, Stephan
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
ga er maar van uit dat deze gelijkstroom is. Nu weet ik niet of Kato ook haar modellen in 3 rail aanbied.

en er staat niks over een decoder, :(

Maurice
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Dat dacht ik ook al maar wist het niet zeker. Ik ben nog niet zo bekend op dit gebied. Omdat het amerikaanse aanbod van Marklin niet al te groot is, wat ik heel erg jammer vind. Omdat ik Marklin nog steeds een van mooiste merken vind ben ik gaan kijken of er ook amerikaanse fabrikanten zijn. Ik weet echter niet of er op dit forum meerdere amerika liefhebbers zijn die ook met treinen rijden van amerikaanse fabrikanten icm een marklinbaan, locs en wagons.
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
dat weet ik ook niet, maar er zitten hier wel USA liefhebbers.

maar 2 rail kan je toch om laten bouwen naar 3 rail ?
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
In ieder geval een MOOIE (:shock:) loc... Lijkt inderdaad gewoon 2-rail te zijn, is ook het meest waarschijnlijk :| In dat geval moet je dus gaan ombouwen...ergo: sleper monteren, wielaansluitingen links-rechts doorverbinden en wielafstand instellen op 14mm (©iedereen van wie ik deze info gejat heb) :lol:

Mijn zegen heb je, lijkt me een beauty op de baan 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Wat zijn andere amerikaanse fabrikanten die kunnen rijden icm marklin locs/wagons. Ik heb diverse merken gezien zoals Atlas/Mehano/Walthers/Kato enz. Zijn er USA liefhebbers op dit forum die locs of wagons hebben rijden van deze merken. Ik ben al dagen aan het speuren op internet maar kan op de amerikaanse sites van deze fabrikanten niet veel informatie vinden. Marklin heeft alleen de volgende amerikaanse wagons :D in zijn assortiment:

43604 sneltreinrijtuig sluit
43614 sneltreinrijtuig vista dome
43601 sneltreinrijtuig salon
43602 sneltreinrijtuig slaap
43603 sneltreinrijtuig bagage

Ik vind dit een beetje magertjes  :(, zou ook graag wat andere type amerikaanse wagons zien. Daarom kijk ik naar amerikaanse merken.
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Iedere lokomotief van een ander merk zul je moeten ombouwen. neem als je een lok aanschaft een los stuk rail mee naar beurs of privéman. Zo kun je eenvoudig zien of de wielstellen/draaistellen zullen passen.
Voor goederenwagens kun je prima recht bij Márklin, er zijn er zat.
Uit het verleden kom je nog veel blik tegen bij de goederenwagens.
Op beurzen vind je veel en goedkoop bouwdozen van allerlei merken, somige hebben een uitgesproken plastic-look, dus daar moet je wat aan doen.
Onder een aantal van zulke bouwsels heb ik M... .. draaistellen geschroefd, die waren destijds los verkrijgbaar, Wim
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Ga eens langs Harlaar in Badhoevedorp. Die heeft een behoorlijk assortiment amerikaans materieel, treinen, wagons en scenery.
Ze zijn technisch ook goed op hoogte en kunnen je vast vertellen hoe al dat mooie spul op een Marklin baan kan rijden..
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Marklin's assortiment wat Amerikaanse locomotieven betreft is inderdaad beperkt, destemeer omdat er slechts twee typen diesellocs gemaakt zijn: de Alco PA-1 en de F7 (overigens prachtige modellen 8)). Marklin heeft ook zeer mooie US e-locs, maar dat vind ik nooit 'af' staan op een modelbaan zonder bovenleiding :shock:.
In het kort: ik ben ook op zoek naar Amerikaans materieel van andere fabrikanten.

Ik ben langs Harlaar gegaan om even navraag te doen, maar daar werd ombouw sterk afgeraden :(. De beste man legde uit dat de motor van de desbetreffende locs in het frame zit ingebouwd: hij kan er dus niet uit. Zo is het dus ook vrijwel onmogelijk om er een decodertje in te zetten. Al met al een lang verhaal, maar om het samen te vatten: Het gaat heel wat moeite en geld kosten om een loc om te bouwen :?.
Natuurlijk zijn rijtuigen en wagens een stuk makkelijker: andere assen en koppelingen erin zetten en klaar :P.

mvg,

Victor
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Hi Stephan

Het wordt een klus.

De lok beschikt over RP25 wielen en die lopen helemaal niet op een marklin baan. Deze wielen hebben een zeer lage spoorkrans en die zul je moeten vervangen.

De prijs van deze lokomotieven is niet zo hoog. Zeker als je een model van Althearn koopt zul je merken dat de prijs zeer laag is.

Gezien de lage dollar koers is het wellicht al interesant om modellen zelf te importeren.

Modelspoor artikelen zijn importvrij en je betaald alleen BTW en transport. Transport schat ik in op $ 25  voor een H0 model.

Groet

Jos
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Daar was ik al bang voor dat het een hele klus zou worden. Omdat ik niet al te technisch ben denk ik dat ik het maar hou bij Marklin. Ik heb van het weekend mijn baan uitgestalt en ben toch aardig al wat materieel bij elkaar aan het verzamelen. Helaas heb ik alleen nog de donker grijze Marklin ALCO loc van New York Central met een hele reeks goederen wagons van box cars tot tank en kolen wagons. Als ik zou kijk in de productenlijn van Marklin de afgelopen jaren zijn er toch aardig wat locs en wagons gemaakt. Ik wil in mei de rood-zilveren ALCO loc van Santa Fe kopen en de nieuwe startersset van 2008 met de e-loc, deze vink ik apart. Ook de gele Rio Grande ALCO loc vind ik fantastisch. Alleen het kost allemaal een hoop geld. Ben op dit moment van Walthers een aantal bouwpaketten in elkaar aan het zetten, dat past gelukkig wel bij een Marklin baan.
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Probeer eens een bouwpakket van een wagon van Althearn. Die kosten zeer weinig. Er zitten kunststof RP25 wielen onder. Kun je meteen zien wat voor effect dit heeft op je spoorbaan.

Zelf heb ik wel eens gedacht aan Peco rails Code 75 ( corrigeer me als ik het mis heb ) en een middengeleider van Peco. Je hebt dan zeer mooie rails en de RP 25 wielen passen prima.

Een andere mogelijkheid is de volgende:

Als je echt een fan bent van Amerikaans dan zou ik kiezen voor een gelijkstroombaan met Code 100 rails en RP25 wielen.

De Amerikaanse modellen zijn veel goedkoper dan de Europeese. Koop een DCC centrale en je kunt aan de gang. Uiteindelijk koop je veel meer materiaal voor het zelfde geld dat je aan Marklin besteedt.

Je Marklin materiaal verkopen voor een goede prijs lukt ook. Hier in Emmen is een club die Amerikaans rijdt. Ook enekel leden van hen hebben het op deze manier gedaan. Uiteindelijk kon er veel meer materiaal terug gekocht worden verzekerde een clublid.

Groet

Jos
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Als je die ALCO,s wilt aanschaffen loont het de moeite telefoonnummers uit Duitsland te verzamelen, en een rondje te bellen. Gaat sneller als e-mail.
De handel daar zal beslist nog wat overjarig spul op voorraad hebben.
Duitsers rijden over het algemeen Duits, en zo blijven alle, voor hen, exoten slecht verkoopbaar. Ik spreek uit ervaring, heb er lang gewoond.
Alternatief, een voorjaarsvakantie, en zelf een paar shops bezoeken!   Wim
Re: Amerikaanse Kato GE C44-9W loc op Marklin baan
Als ik in de Marklin catalogi van de afgelopen jaren kijk, kom ik alleen de grijze reizigersrijtuigen van Sante Fe tegen. Zijn er hiervoor in de jaren 90 ook amerikaanse reizigersrijtuigen door Marklin gemaakt? Weet iemand dit toevallig. Ik weet niet wat Marklin toen in zijn aanbod had of waren het alleen maar goederenwagons.

Gr, Stephan