Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

update intellibox 2

Gestart door wl donderdag 22 april 2021, 13:35:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
update intellibox 2
Lid sinds: 2009

offline
update intellibox 2
Zoals het onderwerp al zegt, ik wil mijn intellibox updaten van versie 1 naar versie 2.
CD rom versie 2 aangeschaft, als ik de CD rom installeer zegt hij iedere keer dat hij de poort niet kan vinden.
Heb ik hier een speciale driver voor nodig? Of doe ik iets anders fout?
Ik werk met windows 7, wie kan mij helpen?

groeten Wim
Re: update intellibox 2
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: update intellibox 2
Hoi,

Zo maar een eerste idee.
Waarschijnlijk kijkt de update software voor de Intellibox (Modeltreno/IR/Basic) naar com-poort 1 (COM1:).
Ik ga er van uit dat je een intellibox wil upgraden van firmware V1.55 naar V2.001.
Om te zien welke compoort er beschikbaar zijn in de computer kun je het simpelst even de windows device manager gebruiken.
Start dit programa door in het start menu devmgmt.msc in te tikken. Windows7 zal al snel het commando aanvullen, dus je hoeft niet alles in te tikken.

Onder het kopje Ports (COM & LPT) (of Nederlands Poorten (COM & LPT), vind je alle beschikbare com-poorten.
In de update software kan je het juiste nummer invullen bij de radioknop aan de rechterzijde.
Een USB2Serial-poort zal vaak een port nummer krijgen van 4 of hoger.
In de eigenschappen van de com-poort, kan je in het menu Uitgebreid, het poort nummer veranderen in Com1.

Succes,
Jan-Peter
Re: update intellibox 2
Lid sinds: 2010

offline
Re: update intellibox 2
Hum...kijk eens bij dit draadje: Intellibox IR 60 550, hoe te updaten?

Groet Ronald.