Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Piko digitaal op ms1

Gestart door Sanderz28 dinsdag 20 april 2021, 20:56:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko digitaal op ms1
Lid sinds: 2020

offline
Piko digitaal op ms1
Geachte moba vrienden, ik ga misschien een hele domme vraag stellen maar ik kon het niet vinden op het www.

Kan ik met mijn ms1 digitale Piko 3 rail locs aansturen? En zo ja, op welke manier?

IMG_20210410_102533 by Sander Zuurbier, on Flickr
Re: Piko digitaal op ms1
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko digitaal op ms1
Ja hoor, als het 3-rail is, is het logisch dat er ook een decoder in zit die Motorola spreekt. Hoeft niet maar zoek in de handleiding van de decoder het adres op. Zet hem in zijn eentje op de baan en programmeer dat adres in een aangemaakt loc.
Re: Piko digitaal op ms1
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Piko digitaal op ms1
Staat hoogst waarschijnlijk op adres 3.
Re: Piko digitaal op ms1
Lid sinds: 2020

offline
Re: Piko digitaal op ms1
Bedant heren, as weekend maar eens proberen.
Re: Piko digitaal op ms1
Lid sinds: 2020

offline
Re: Piko digitaal op ms1
Citaat van: Laurent op dinsdag 20 april 2021, 21:07:08
Staat hoogst waarschijnlijk op adres 3.

Deze is gelukt, echter heb ik er ook nog 1 van BLS cargo. Deze heb ik 2e hands gekocht maar die krijg ik niet aan de praat op adres 03. Nou vermoed ik dat de vorige eigenaar het adres veranderd heeft. Is er een manier om erachter de komen welk adres het is? De gegevens van de verkoper heb ik helaas niet meer.
Re: Piko digitaal op ms1
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Piko digitaal op ms1
Ja, alle 80 adressen proberen en dan hopen dat het een van die adressen is. Anders wordt het iemand met een grotere centrale zoeken en laten uitlezen.
Re: Piko digitaal op ms1
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko digitaal op ms1
Aan de vorige eigenaar vragen?
Zit de handleiding er nog bij en staat daar misschien in hoe je met een MS1 de decoder zelf een adres naar keuze kan geven?
Re: Piko digitaal op ms1
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Piko digitaal op ms1
Met de oude Uhlenbrockdecoders was het met een x aantal keer omschakelen ook mogelijk de decoder in programmeermodus te krijgen. Ik heb dat met mijn hondekoppen des tijds gedaan. Even gezocht voor je: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=14825.0
Re: Piko digitaal op ms1
Lid sinds: 2020

offline
Re: Piko digitaal op ms1
Citaat van: Laurent op maandag 26 april 2021, 13:17:58
Ja, alle 80 adressen proberen en dan hopen dat het een van die adressen is. Anders wordt het iemand met een grotere centrale zoeken en laten uitlezen.

Wonder boven wonder stond er ergens op de doos een getal geschreven. Dit bleek de juiste te zijn. Iedereen bedankt voor de hulp :thumbup: