Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!

Gestart door Flodder450 maandag 19 april 2021, 23:31:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!
Heyhallo,
Na best lang op dit forum te hebben gezeten presenteer ik nu mijn eerste bouwdraadje!

Vlak voordat ik uit huis ging heb ik besloten het setje Minitrix 11135 te kopen, gezien ik 6400s met hetzelfde soort spul altijd voorbij zag rijden als ik richting het station ging en omdat N spoor wat handzamer is op kleine oppervlaktes dan H0.

Nu heb ik daar een aantal jaar niets mee gedaan, tót ergens een week ofzo geleden, ik heb besloten dat het semidigitaal aangestuurd word met behulp van een arduino + motorstuureenheid, wissels en ontkoppelaars worden omgezet met servos, nog steeds wel gebruikmakend van de originele Trix schakelkastjes (wat ook gewoon momentschakelaars zijn immers!)

Vooralsnog hier de opzet, een aangepaste inglenook en globaal gebaseerd op het industrieterrein van Delfzijl:


Op het witte vlak moet een Kibri 37467 hoge Tanks verrijzen, petro/chemische industrie vind ik er altijd ontzettend indrukwekkend uitzien.

Ik ben nog opzoek naar een fatsoenlijk laadplatform, nu heb ik wel dingen gezien op shapeways maar die zijn bést duur voor wat het nu is, heeft iemand hier nog een goed alternatief voor?

Verder komen er hier en daar een paar lampjes en zal er bovenin een weg komen die ergens in de bocht het spoor kruist, ook wil ik één of twee seinen neerzetten omdat dit, hoewel het niet op de echte locatie voorkomt, gewoon een leuk beeld geeft :)

Groetjes,
Flodder

Re: Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!
Hallo Flodder (naam?),

Klein en overzichtelijk. Leuk! Komt er dan echt geen stukje haven bij? :-( Dat vindt ik eigenlijk wel bij de combinatie industrieterrein en Delfzijl vinden horen!

Een laadplatform is natuurlijk heel makkelijk zelf te maken en precies aan te passen aan jouw wensen en afmetingen.

Succes!
Re: Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!
@Narwal
Daar is het oppervlak helaas te klein voor, op het grote lege vlak rechts komen namelijk de knoppen e.d., misschien wat voor een latere baan :)

Ik zat er aan te denken om iets aan een vietgangersbrug te pakken en die aan ete passen ervoor, maar ik zal nog wel eem kyken :)
Re: Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!
Zo een laadplatform kun je toch makkelijk zelf maken. Van balsahout met triplex of uit styreenplaten. Veel goedkoper dan een kitje te verbouwen. Zelf heb ik ooit een compleet perron met overkapping in N gebouwd met balsa en triplex.
Re: Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!
@lobomotion
Ik heb zelf nog nooit iets gescratchbuild, misschien een idee om dat dan te gaan doen inderdaad :D
Re: Flodder's kastbaantje - Eindelijk, maar toch!
Inmiddels na enige vertraging weer volop bezig met het baantje. Allereerst heb ik de code voor de Arduino Uno overgezet naar de Mega, dit omdat ik met invoer van knoppen en het aantal servos wat ik wil gebruiken dermate in de knoop kwam dat het handiger is om gewoon een Mega te gebruiken.

De eerste test:
https://i.imgur.com/EnIKlfb.mp4

Nu is het dus even een dingetje om de wissels zo aan te passen dat ik ze kan aansturen met servos!