Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Haarlemmermeer Station

Gestart door WimFPU maandag 19 april 2021, 18:58:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Haarlemmermeer Station
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Haarlemmermeer Station
Beste allen,
Vandaag moest ik naar de tandarts in Amsterdam en omdat ik in deze tijd van Corona liever zo min mogelijk met het openbaar vervoer reis heb ik bij aankomst op Amsterdam Centraal station een NS fiets gehuurd. Dat heb ik nu al een aantal keren gedaan en bij mooi wee bevalt dat mij prima. Bij de Amstelveenseweg viel mijn oog op het Haarlemmermeer stationnetje en ik nam mij voor om na mijn tandartsbezoek dit eens nader te bekijken.

Wat is het toch een schitterend stationnetje. Ik wist als oud-Amsterdammer natuurlijk wel dat het dienst heeft gedaan als eindstation van de lijn Aalsmeer-Amstelveen-Amsterdam maar heb nooit geweten dat het een kopstation was.
De stationshal is momenteel in gebruik bij de Museumtramlijn maar nu tijdens Corona even niet. Foto's op internet laten bovendien zien dat het als Trouw locatie in gebruik is.
Het schijnt dat de Nederlandse Spoorwegen het in 1990 heeft overgedragen aan stadsdeel Amsterdam Zuid en dat het toen is opgeknapt. Ik vind het een plaatje.
Achter het station bleken nog een paar platte bakwagens te staan en de positie daarvan verraadt dat het inderdaad een kopstation was.
Op internet zijn natuurlijk veel foto's te zien van dit station. Ik kan er geen foto's aan toevoegen omdat het bestand dan te groot is. Jullie moeten het dus maar doen met mijn verhaal

groet, Wim
Re: Haarlemmermeer Station
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Haarlemmermeer Station
Toch nog een poging ondernomen om mijn gemaakte foto's te plaatsen. Want wat is een verhaal zonder foto's :D
Re: Haarlemmermeer Station
Lid sinds: 2009

locomotivdegeneraal

offline
Re: Haarlemmermeer Station
Toch nog een kleine aanvulling de Haarlemmermeer spoorlijn  sloot bij nieuwesluis aan op de hoofdlijn Amsterdam - Utrecht.

Fred