Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin 055 848-6 zwabbert

Gestart door peterp maandag 19 april 2021, 17:29:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 055 848-6 zwabbert
Vandaag even een stukje gereden met mijn Marklin 055 848-6. Wat me nu opvalt is dat de voorkant zwabbert. Bij hoge snelheid hoor je zelfs tikken doordat de voorkant zo heen en weer gaat. Nu vind ik dat er op de voorste willen best wel veel speling zit en mijn inziens veroorzaakt dit het zwabberen. Rails liggen kaarsrecht overigens. Tijd voor de experts om een oordeel te geven en wellicht een oplossing.
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Mogelijk staat een wiel niet meer op tijd? De lok gaat dan schudden.

Gr, Ben.
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Citaat van: ACTS.zuid op maandag 19 april 2021, 17:31:52
Mogelijk staat een wiel niet meer op tijd? De lok gaat dan schudden.

Gr, Ben.
Dank voor jet antwoord Ben. Dat betekent werk voor een expert? Lijkt me een lastig klusje.
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Ik haal alles uit elkaar behalve stoomlok's.  :D Misschien is er een bandje af?
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Indien je de mogelijkheid hebt om een filmpje te plaatsen dan kunnen de experts mee kijken.
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Filmpje is lastig maar heb een foto gemaakt van het probleem. Lijkt er op dat inderdaad wiel niet meer op tijd staat of dat er iets verbogen is. Bij naar voren rijden loopt (rode streep boven) er iets aan. Achteruit rijden geen probleem. Onder heeft genoeg ruimte. Kan me herinneren dat mijn neefje de trein laatst een keer geprobeerd heeft naar voren te duwen. Wellicht is het toen gebeurd. Hier durf ik niet verder mee en ga er zelf niet aan buigen of zoiets. Hopelijk krijg ik de boel weer in elkaar.
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Zie nu net onder de loep dat de bovenste stang wel erg krom loopt, dus er is wel meer aan de hand. Tot overmaat van ramp krijg ik de trein niet meer goed werkend en zijn de draadjes van de decoder los gekomen. Ik zei nog zo tegen mijzelf.........niet aan beginnen  :D Wie weet een reparateur liefst in het midden van het land. Heb ook nog een diesel (delta) waar een andere (sound) decoder in moet en nog een loc die wat onderhoud mag hebben
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Ja ik zie wel wat drijfststangen die nogal krom zijn, overigens alleen maar inspecteren met alle assen aan één kant, nu staan die om en om.

Groet, Anne W
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Veel dingen zijn gewoon zelf te doen je moet er gewoon even de tijd voor nemen.
Re: Marklin 055 848-6 zwabbert
Citaat van: peterp op maandag 19 april 2021, 19:01:49
Kan me herinneren dat mijn neefje de trein laatst een keer geprobeerd heeft naar voren te duwen.
Stomers met de hand duwen nooit doen.
Evenals loks met wormaandrijving...dan sloop je de boel.