Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Blokkendoos 43844

Gestart door Digibeet zaterdag 17 april 2021, 19:52:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Blokkendoos 43844
Lid sinds: 2019

offline
Blokkendoos 43844
Ben bezig met de blokkendoos 43844 motorwagen om te bouwen naar digitaal voor de CS3.
Wie kan mij vertellen of de standaard motor een gelijkstroom of wisselstroom motor is . Sluit ik er een decoder (LD-G 32.2 van Treinelektronika) voor gelijkstroommotoren  op aan (inclusief weerstanden), wordt deze bloedheet. Lijkt me niet gezond. Weet iemand de oplossing?
Hans
Re: Blokkendoos 43844
Lid sinds: 2012

online
Re: Blokkendoos 43844
Het is prettig voor de lezers/helpers wanneer je iets meer informatie geeft. Het gaat dus om een blokkendoos van Roco, geschikt voor AC. Roco bouwt alleen DC motoren in haar producten, dus de decoder is van het juiste type. Heb je alle overbodige onderdelen verwijderd? Is de decoder correct aangesloten? De " weerstanden" zijn in werkelijkheid smoorspoeltjes, ze zijn voor ontstoring en ze hebben geen invloed op de werking van de motor of de decoder. Liep de motor soepel voordat de decoder werd ingebouwd? Kortom: veel vragen en weinig duidelijkheid, begin daarom met een grondige controle van motor, bedrading enz. en plaats als het kan een paar foto's.
Re: Blokkendoos 43844
ACTS.zuid
gast

Re: Blokkendoos 43844
 @citaat

Het zal wel om dit gaan: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=84901.0
Reageren ho maar.....

Gr, Ben.

Re: Blokkendoos 43844
Lid sinds: 2019

offline
Re: Blokkendoos 43844
Mea culpa. Als je met iets intensief bezig bent vergeet je wel eens dat het voor een ander niet altijd even duidelijk is. Overigens zit ik niet altijd achter mijn pc.
Heb overigens je advies opgevolgd en alle lampjes en diodes er uit gesloopt. Loopt nu als gesmeerd. Decoder blijft 'koel'. Maak nu een set van 4 rijtuigen met geleidende koppelingen voor verlichting. Van de twee motorrijtuigen heeft er één een sleper. Beide hebben geen dubbele cardanaandrijving. Heb genoeg andere rijtuigen met sleper.
Allen bedankt voor het meedenken.
Hans