Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Dat kon al!!! Maar nu ook speciaal voor het 15-jarig bestaan van het 3railforum!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Ombouwen modellen ander fabrikaat
| | |-+  Blokkendoos 43844
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Blokkendoos 43844  (gelezen 2269 keer)

Digibeet

• Toffe Gast
  • *
Blokkendoos 43844
« Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 19:52:35 »

Ben bezig met de blokkendoos 43844 motorwagen om te bouwen naar digitaal voor de CS3.
Wie kan mij vertellen of de standaard motor een gelijkstroom of wisselstroom motor is . Sluit ik er een decoder (LD-G 32.2 van Treinelektronika) voor gelijkstroommotoren  op aan (inclusief weerstanden), wordt deze bloedheet. Lijkt me niet gezond. Weet iemand de oplossing?
Hans

hvanschaik

• Vaste Gast
  • **
Re: Blokkendoos 43844
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 20:51:52 »

Het is prettig voor de lezers/helpers wanneer je iets meer informatie geeft. Het gaat dus om een blokkendoos van Roco, geschikt voor AC. Roco bouwt alleen DC motoren in haar producten, dus de decoder is van het juiste type. Heb je alle overbodige onderdelen verwijderd? Is de decoder correct aangesloten? De " weerstanden" zijn in werkelijkheid smoorspoeltjes, ze zijn voor ontstoring en ze hebben geen invloed op de werking van de motor of de decoder. Liep de motor soepel voordat de decoder werd ingebouwd? Kortom: veel vragen en weinig duidelijkheid, begin daarom met een grondige controle van motor, bedrading enz. en plaats als het kan een paar foto's.

ACTS.zuid

• Stamgast
« Reactie #2 Gepost op: zondag 18 april 2021, 09:56:23 »

@citaat

Het zal wel om dit gaan: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=84901.0
Reageren ho maar.....

Gr, Ben.

Digibeet

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #3 Gepost op: zondag 18 april 2021, 11:02:55 »

Mea culpa. Als je met iets intensief bezig bent vergeet je wel eens dat het voor een ander niet altijd even duidelijk is. Overigens zit ik niet altijd achter mijn pc.
Heb overigens je advies opgevolgd en alle lampjes en diodes er uit gesloopt. Loopt nu als gesmeerd. Decoder blijft 'koel'. Maak nu een set van 4 rijtuigen met geleidende koppelingen voor verlichting. Van de twee motorrijtuigen heeft er één een sleper. Beide hebben geen dubbele cardanaandrijving. Heb genoeg andere rijtuigen met sleper.
Allen bedankt voor het meedenken.
Hans
Pagina's: [1]   Omhoog