bijgaand de eerste onderzoeksresultaten mbt de onterechte spookmeldingen: ik ben het fenomeen toch eens nader onder de loupe aan het nemen. In elk geval al een laatste wagon met enorm vervuilde wielen aangetroffen net op een bezetmelder, de caboose aan het einde van de bigboy sleep. Fred had in elk geval gelijk op dit punt. Daarnaast echter 3 gevallen van plotse spookmeldingen zonder dat er ook maar een trein in dat vak was??? Herstarten en de onterechte meldingen waren weer weg. M.b.t. dit fenomeen tast ik nog in het duister. Iemand nog goede tips. De S88 terugmelders (alle viessmann 5217) hangen keurig aan massa zoals het moet, de eerste dus. Verder had ik al alle bezetmelders, die niet gebruikt worden, losgekoppeld van de S88. Dat veroorzaakte in het verleden ook wel eens problemen. Daarnaast had ik al eerder ruim 30 terugmelders van ruim 200 uitgesloten van spookmelding, gewoon omdat spookrijden op die locaties niet voor kan komen. Daar heb ik nog eens heel kritisch naar gekeken en er alsnog ruim 25 meer uit kunnen sluiten. Dat scheelt hoe dan ook. Met name op plaatsen waar treinen stil kunnen staan zoals op eenrichtings-sporen van stations en in de rangeersporen, in beide gevallen de eindmelders. Maar goed, we zijn er dus nog niet helemaal. Tips altijd welkom, gr frank