Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Koppelingen werken anderom na reset NS2435 Roco

Gestart door Apeldoorn CS zondag 11 april 2021, 13:18:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koppelingen werken anderom na reset NS2435 Roco
Hallo allen,

Gisteren mijn nieuwe NS 2435 opgehaald van Roco.
Vanaf het begin merkte ik al op dat de sluitlichten maar aan één zijde van de loc werkten.
Na wat CV's gewijzigd te hebben zonder resultaat, een reset uitgevoerd d.m.v. CV 8.
Nu werken de sluitlicht ineens wel naar behoren!

Echter nu wordt de koppeling precies andersom bediend... :(
Ook werkte de koppelingswals niet meer, deze nu inmiddels wel weer op de juiste manier werkend gekregen d.m.v. CV 116 (na de reset stond deze op 0)
Heb deze net als de nieuwe groene Sik van Roco op 169 gezet.
Maar de koppeling werkt nog steeds verkeerd om.

Druk ik op F8, met de loc in de vooruitstand, werkt de kopp.wals naar behoren, maar bediend dan de koppeling aan de voorzijde i.p.v. de andere kant.

De standaard ingebouwde decoder is van Zimo.

Wie weet wat ik moet doen?
Re: Koppelingen werken anderom na reset NS2435 Roco
Dag Jeroen,

Je schrijft dat je hem nieuw hebt opgehaald(gekocht neem ik aan), en dat je bij aanvang al wat heb moeten wijzigen ivm de werking van hetgeen je omschrijft. Vervolgens vraag je of iemand weet wat je moet doen ?

Ik heb daar maar 1 antwoord op , en dat is terug gaan naar de verkoper van je product. Je hebt garantie!. Dus in dit geval niet zelf gaan experimenteren.
Als je een ander product had gekocht zoals een tv , wasmachine of noem maar op, ga je ook terug naar je leverancier. Je hebt nm recht op een goed produkt .

Succes

Groet, Koos
Re: Koppelingen werken anderom na reset NS2435 Roco
 @citaat @citaat Koppelingswals: er wordt eerst naar de wagons gereden worden, dan wordt ontkoppeld en dan wordt weggereden. Als dat andersom werkt moet je eerst de rijrichting wisselen voordat je op de functieknop drukt.

Gr, Ben.
Re: Koppelingen werken anderom na reset NS2435 Roco
Bedankt voor jullie reacties;

@ Koos: Ik heb de loc inmiddels al terug gebracht, ook op advies van mijn leverancier, want dit hoort natuurlijk niet;
na een reset en gedeelte van de orginele instellingen verdwenen.

@ Ben: ik weet hoe de koppelingswals werkt, ik heb nog een paar locs die dit ook hebben, maar bij deze loc werkt het gewoon niet goed.

De loc is retour Roco, komt vast wel weer goed!