Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

MM loc op CS3 programmeren

Gestart door ErwinLamens woensdag 07 april 2021, 17:50:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MM loc op CS3 programmeren
hallo,

wil M 36847 toevoegen op CS3 als MM loc via artikelnummer 36847 ...

lukt niet echt, ook adres uitlezen krijg ik foutmelding vanaf programmeerspoor "kan adres niet uitlezen" ...

CV 1 staat op 1, 2 op 2 3 op 3 4 op 4 5 op 5 en 6 op 6 nochtans heb ik de CV waarden niet gewijzigd ...

enig idee hoe ik deze lok kan programmeren en kan laten rijden ?
Re: MM loc op CS3 programmeren
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MM loc op CS3 programmeren
Je kan een MM lok niet met CV's programmeren. Ze willen ook lang niet allemaal op hun adreswijziging reageren met de fx decoders. Heb ik ook een paar van. Remedie? Oude MS1 pakken.
Re: MM loc op CS3 programmeren
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MM loc op CS3 programmeren
Re: MM loc op CS3 programmeren
hoi,

ga centrale terugzetten naar oudere backup om te zien of dat lukt ...

Erwin
Re: MM loc op CS3 programmeren
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MM loc op CS3 programmeren
Ik heb er eind 2017 al over geklaagd bij Märklin. Die zeggen dat het aan de decoder ligt. Lijkt ook wel, want bepaalde decoders willen wel en sommige willen gewoon echt niet.
Re: MM loc op CS3 programmeren
backup naar vorige datum helpt niet ...

CS3 zegt kan adres niet uitlezen nochtans flikkert licht 1x van de loc op programmeerspoor

vermoed dat de decoder E610761 defect is loc met fx decoder is uit 2007 namelijk  :)

nu de decoder niet meer verkrijgbaar bij Märklin dus locje maar afstellen in depot als defect  :D

spoorse groeten,

Erwin

Re: MM loc op CS3 programmeren
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MM loc op CS3 programmeren
Dat die backup niet zou helpen had ik je ook wel kunnen vertellen. Oh, wacht, dat heb ik je ook gezegd.

Die is niet defect, die is gewoon koppig. Heb je überhaupt wel gelezen wat Dick en ik schreven? Neem een mobile station en laat die het programmeren. Nogmaals: Ik heb meerdere loks die zich met de CS3 niet laten wijzigen, maar met een MS wel en gewoon probleemloos rijden. Er zit iets in waar ik de vinger niet op kan leggen en Märklin schijnbaar ook niet.
Re: MM loc op CS3 programmeren
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MM loc op CS3 programmeren
Of met een 6021.

Groet, Anne W
Re: MM loc op CS3 programmeren
Citaat van: Laurent op zaterdag 10 april 2021, 13:24:44
Dat die backup niet zou helpen had ik je ook wel kunnen vertellen. Oh, wacht, dat heb ik je ook gezegd.

Die is niet defect, die is gewoon koppig. Heb je überhaupt wel gelezen wat Dick en ik schreven? Neem een mobile station en laat die het programmeren. Nogmaals: Ik heb meerdere loks die zich met de CS3 niet laten wijzigen, maar met een MS wel en gewoon probleemloos rijden. Er zit iets in waar ik de vinger niet op kan leggen en Märklin schijnbaar ook niet.

en kan ik de MS2 dan aan de centrale hangen ? om te programmeren want dat lijkt ook niet te lukken precies
Re: MM loc op CS3 programmeren
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MM loc op CS3 programmeren
Nee, gewoon op een apart spoor met alleen de MS1/2 aan zijn eigen gleisbox.
Re: MM loc op CS3 programmeren
Programmeerspoor verbonden met ms2, loc uit databank toegevoegd,  kon terug rijden  ;) , nadien ms2 aan cs3 gehangen, vervolgens lok toegevoegd als mm met adres 24 en foto uit databank en deze fx loc kan terug rijden via cs3 op de baan ;)