Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wissels in CS3 aanmelden

Gestart door Pieterman maandag 05 april 2021, 17:19:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wissels in CS3 aanmelden
Lid sinds: 2020

offline
Wissels in CS3 aanmelden
Beste Forum mensen,
van de week mijn langverwachte CS3+ binnen gekregen en er meteen mee aan de slag. Mijn ECOS afgekoppeld en de CS3 aangesloten. Dan is het altijd spannend of treinen willen rijden en of wissels en andere zaken aangesloten kunnen worden. Wel, de treinen melden zich netjes aan en na wat poetswerk op de baan reden ze vlekkeloos hun rondjes. Maar met het aanmelden van de wissels liep het niet zo lekker. Zoals in bijgevoegde foto is te zien heb ik 21 wissels en 2 ontkoppelaars in mijn baan. Daarvan zijn er 14 met een ingebouwde Märklin decoder en de rest is aangesloten via twee ESU switch pilots in K83 mode. De wissels die aan de switch pilots waren aangesloten deden het prima maar de wissels met ingebouwde decoder deden niets op een na: wissel W15 (Adres 15). Met mijn ECOS deden ze het prima, dus niets kapot in de wissels. Ik sta voor een groot raadsel: wat is er verkeerd gedaan? Ik heb alle wissels op de zelfde manier in de CS3 ingebracht met dezelfde adressen die ik in d ECOS had gebruikt. Is er iemand die hier licht op kan laten schijnen? ik sta voor een groot raadsel.

Pieter
Re: Wissels in CS3 aanmelden
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Wissels in CS3 aanmelden
Heb je simpelweg de stekker eruit getrokken en diezelfde stekker in je CS3 gestoken? Zo ja, dan zit je met verkeerde polariteit. Bij oudere inbouwdecoders maakt dat uit, die zijn polariteitsgevoelig.
Re: Wissels in CS3 aanmelden
Hallo Laurent,
Geweldig, wat een simpele oplossing. Rode en Zwarte draad in de groene stekker omgewisseld en in de CS3 gestoken en ja, alle wissels doen het. Wat een simpele oplossing, ik was al redelijk aan mijn eind van mijn geduld.

DANK, DANK voor je snelle en doeltreffende oplossing.

Heb een goede avond, groeten van en opgelucht persoon.

Pieter