Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Alpen module Baan

Gestart door marr24 maandag 05 april 2021, 15:47:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Alpen module Baan
marr24
gast

Alpen module Baan
Hallo allemaal,

Het is al even geleden dat ik lid ben geworden van dit forum. Na de vele jaren bouwen met mijn grootvader is het zo ver het begin is gemaakt om mijn eigen baan te bouwen.

Het thema van de baan is de alpen. Ik heb nog geen specifieke plaats of regio in gedachte ik wil er graag met Duits, Oostenrijks en Zwitsers materieel rijden. De schaal is H0 en het word een 3 rail baan. het word een station in een dal met bij het station een klein stukje industrie en een klein deels opgegeven Bahn Werk het idee daar achter is om met stoom en elektrisch materieel op de zelfde sporen te rijden. Het BW word een soort museum lijn die bezig is met de restauratie van verschillende stukken materieel. 

De totale baan bestaat uiteindelijk 12 modules van 100 cm bij 120 cm.
Het BW bestaat in eerste instantie uit 2 modules die voor de modules van het station. Het station word een 4 sporig station van ongeveer 260 cm.
het hoofdbaanvak bestaat uit 4 bakken die samen het station en industrie gebied vormen.
de andere bakken vormen het landschap elke bak van de 10 bakken van het hoofdcirquit bestaan uit minstens 3 verdiepingen. in in de eindmodules gaat er 1 spoor omlaag naar het schaduwstation voor de treinen die linksom rijden en 1 spoor omhoog voor treinen die rechtsom rijden. elke module loopt naar achter toe omhoog om de schaduwstations te verbergen. Vanwege ruimtegebrek tijdens het transport mag elke module niet hoger worden als 30 cm.

Omdat alle begin moeilijk is en mijn ruimte het niet toestaat te beginnen met het hoofdcirquit ben ik begonnen met het BW en bouw ik van daar uit verder. Hier onder volgen wat foto´s van de voorgang tot nu toe.





Re: Alpen module Baan
Chrissie
gast

Re: Alpen module Baan
Ziet er leuk uit :thumbup:
Re: Alpen module Baan
marr24
gast

Re: Alpen module Baan
Hallo Allemaal,

De afgelopen weken heb ik weer een klein beetje voortgang geboekt.

Ik ben begonnen met het aanleggen van een weg en een grasveld.
Voor de weg heb ik knauf gebruikt dit was namelijk voorhanden en de proef stukken gaven een gewenst resultaat.
Voor het verven van de weg heb ik wat acrielverf van een goedkope winkel gebruikt en een Make-Up spons.

Het gras is deels uit china en deels van onze duitse vrienden. De eerste tests zijn gedaan en ook dit beviel. het gras zit nu op zijn plaats het volgende wat op de planning staat is met de airbrush het grind wat extra gelegd is bij werken.

helaas zijn de foto's niet van goede kwaliteit de volgende keer zal ik mijn best doen scherpe foto's te maken