Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput

Gestart door Antoine1 maandag 01 maart 2021, 19:05:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput
Voor mijn slakkenkuil en inspectieput ben ik op zoek naar een verf advies. Ik heb deze gemaakt van triplex, balsa en kant en klare inspectieputten (kunststof) van Peco. De spleten tussen de putten en triplex heb ik met Alabastine (wit) gevuld.

Ik heb geen airbrush en ik heb ook geen ervaring met verven. Dus graag jullie aanbevelingen welke verf, kleur en in welke volgorde ik dit moet aanbrengen. Alvast bedankt!

Groetjes Antoine
Re: Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput
Eerst maar even een betonkleurig verjfe eroverheen. Gewoon dekkend opbrengen. Het kan met acrylverf (van de Action bij voorbeeld).
Daarna mag er een zwaar met water verdunde zwarte/donkergrijze verf overheen als 'wash'.
En tot slot wat drybrushing. Met lichtere kleuren.
Het beste is laagje voor laagje. Vuil ontstaat ook langzaam.

Succes,

Peter
Re: Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput
Als je dan toch bij Action langs gaat: ze hebben daar ook sneldrogende grijze structuurverf  voor een prikje  :)
Re: Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput
Hey mannen, dank je wel voor de snelle reakties en de simpele tips. Hier kan ik mee aan de slag!

Groetjes, Antoine
Re: Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput
Bedenk dat beton heel licht van kleur is, bijna wit soms.
Vaak zie je het echter jammer genoeg te donker geschilderd.
Re: Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Verven/weatheren slakkenkuil en inspectieput
Hi Antoine,

Kijk eens hier
en hier .