Waarom dit alles nu nodig is, dat is in de volgende stappen te zien.
Het metalen deel waar het motordraaistel in zit, is nu naar achter te schuiven.
Om de lichtgeleiders zichtbaar te maken.
En even een plaatje nadat deze uit de kap gehaald zijn.
Waardoor de kap steeds kaler wordt.
Deze twee stappen zijn niet noodzakelijk, maar ik heb dit wel gedaan, omdat ik op deze manier beter kon passen of de lichtgeleiders nog op het metalen cabinedeel passen.
Nu naar het belang van de ombouw.
In het metalen cabinedeel heb ik eerst een krimpkousje gedaan, waarna het ledje daardoor gestoken kan worden. De gele led gaat boven, en de rode onder.
En beide leds op hun plek.
Waarbij dit de achterzijde is. De anode (plus/lange pootje) van de ledjes zit aan de kant van de smd weerstanden op de print.
Als de leds dan vast zijn gesoldeerd en de pootjes afgeknipt, dan is dit het eindresultaat.
De draden voor de verlichting worden dan als volgt aangesloten. Waarbij de ESU kleuren aangehouden zijn.
Dus blauw is de gemeenschappelijke plus van de decoder, wit het frontsein en geel het sluitsein.