-
Ga je met een stel "soortgenoten" op werkbezoek (en vacantie) van vrijdag t/m maandag naar de Brextalbahn (D).
Dit is een spoorlijn die iets ten noorden van Koblens ligt maar dan ten oosten van de Rijn.
We rijden daar, een hele zaterdag, mee op een Rottenkraftwagen waarvan ik het bestaan niet eens kende.
Hartstikke leuk z'n wagen (en uiteraard ook deze vacantie)
De rest van de dagen ingevuld met kijk- en foto stops in dat gebied en langs de route op de heen- en terugweg.
Dus na thuiskomst maar direct gezocht en gevonden op Ebay een Rottenkraftwagen van Brawa.
(Een gelijkstroom versie de veel goedkoper zijn dan de wisselstroomversie en altijd zonder geluid)
Ook een Brawa bijbehorende aanhanger gevonden.
Uiteraard moet deze Rottenkraftwagen dan worden omgebouwd naar wisselstroom, digitaal, licht en ....
geluid.Waarom geluid:
Omdat ik s'avond, in het hotel en thuis, nog steeds die fluit hoorde, die overdag bij elke weg, zandpad, wandelaar(s) of tunnel ter gehore werd gebracht (dat waren er zeer vele en wij zaten of stonden er vlak voor).

Benodigdheden:
KLV53 van Brawa nr: 0500 (=gelijkstroom) of de 0510 (=wisselstroom),
KLA03 ook van Brawa nr: 0501,
Brawa Sleper nr: 0510.01.36 (Besteld en alleen nodig bij de 0500),
Twee 1 mm schroeven met moer (voor sleper),
Twee 1 mm schroeven (voor luidsprekertje)
ESU decoder: V4.0 Micro-V4-Sound-MM (Sound ga ik zelf programmeren met de ESU programmer)
5 polige mini connectorsetje (voor aansluiting naar aanhangwagen)
en
veel geduld en tijd.
Gestart met wat testen. Verder heb ik het idee een ESU "micro" decoder te gebruiken en deze niet in de cabine te monteren maar in de bak. Het luidsprekertje moet in de aanhangwagen komen.
Hopelijk lukt het ook om de bijzonder front verlichting, op een staaf, na te maken met ronde SMD LED's