Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Digikeijs dr4018 programmeren naar 16 lichtschakelaars apart te bedienen met CS3

Gestart door J.Cox donderdag 01 april 2021, 17:01:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digikeijs dr4018 programmeren naar 16 lichtschakelaars apart te bedienen met CS3
hallo allemaal,

Wie kan mij helpen om een digikeijs DR4018 om te programmeren tot een 16 polige lichtschakelaar een voor een te bedienen met de Marklin CS3.
CV 47 Preset1.
Lock op adres 9999 zetten, licht aan/uit, dcc protocol, konfigureren, POM aanvinken, dat lukt nog wel.
maar dan?  moet ik alle CV's die er de eerste keer staan verwijderen, op CV nr 47 invullen maar waar moet ik de Preset 1 invullen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want na 14 dagen proberen wordt ik toch wel een beetje wanhopig.

Groetjes Jos Cox

Re: Digikeijs dr4018 programmeren naar 16 lichtschakelaars apart te bedienen met CS3
Je moet de waarde van je preset in cv 47 invullen.

Dus voor preset 1 cv47 =1 schrijven   De decoder stelt dan zelf alle andere cv,s op de juiste waarde in

Vergeet niet je reeks adressen dat de decoder gebruikt op DCC te zetten.

Re: Digikeijs dr4018 programmeren naar 16 lichtschakelaars apart te bedienen met CS3
Sorry maar dit snap ik niet.
Configureren in lockmenu colom 1 daar 47 schrijven, maar waar vul ik die 1 in?
Of moet ik in kolom 2 gewoon een tekst schrijven?
Re: Digikeijs dr4018 programmeren naar 16 lichtschakelaars apart te bedienen met CS3
Pagina 13 van de handleiding van de CS3.
Daar staat uitgelegd hoe je CV's moet programmeren.
Als ik me goed herinner bestaat CV47 niet in de lijst, die moet je dus eerst aanmaken.

En niet vergeten de programmeerknop op de DR4018 in te drukken, dan de CV programmeren en dan weer de programmeerknop indrukken.