Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  3D printen en lasertechnieken
| | |-+  Raadhuis Schoten
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Raadhuis Schoten  (gelezen 374 keer)

arkowe

• Zeer Toffe Gast
  • *
  • Spoort nog steeds niet...
Raadhuis Schoten
« Gepost op: dinsdag 30 maart 2021, 04:54:46 »

Al weer bijna drie jaren geleden heb ik voor mijn zoon een toen zeer goedkope Chinese 3d printer gekocht, wetende dat
het wel niet veel zou zijn, maar mooi om te kijken of het 3d gebeuren wat voor hem was.
Dit bleek het geval en ik 2 jaar geleden ben ik begonnen met een poging SketchUp onder de knie te krijgen.
Het lukte wat dingen te maken met meer geluk dan wijsheid. Ondertussen kreeg de Chinees last van velerlei klachten,
waardoor het printen van mijn dingetjes nooit op gang kwam. Inmiddels heeft zoon een Ender 3 en ik een Prusa Mini+,
uit een preproductie van de 1e 1000 exemplaren, die het maar niet echt wil doen. Alstie print is het erg fraai, maar staat nu bij de leverancier.

Verderop in mijn straat staat het voormalig Raadhuis Schoten. Thans is het gebied bekend als Haarlem Noord.
Later was dit pand een politiebureau en vanaf ca 1985 vooral een soort van medisch centrum met diverse praktijken.
Ik heb in navolging van de zoon mij gestort op zijn Fusion360. De afgelopen 2 maanden heb ik mij bezig gehouden met het leren van dit programma door vooral Youtube filmpjes. Het heeft voor mij de fijne eigenschap dat er 2d/3d in zit. Ligt mij veel beter dan ScketchUp.
Ik worstel nog wel met de bakstenen muurtjes; Fusion lijkt dit niet zo fijn te vinden. Toch een resultaat...

« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 maart 2021, 05:23:38 door arkowe »
Met vriendelijke groet,
Arnold

BlikkenTinus

• Stamgast
Re: Raadhuis Schoten
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 30 maart 2021, 12:28:23 »

Mooi getekend.
Het lastige met printen is dat je het als een geheel moet doen of in onderdelen, maar niet zoals je gewend bent met bouwpakketten, tenzij je dat wel zo ontworpen hebt.
Als je kozijnen, bakstenen muur, vensterbanken, etc. niet in losse onderdelen uitprint,  krijg je nog een heel precies verfklusje te doen. Daarbij hoop ik dat je voldoende details kunt printen en dat de diverse laagjes niet te veel in het zicht komen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Groet,

Peter

Pagina's: [1]   Omhoog