Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Schroot verwerking/ scrap metal processing/

Gestart door Firstborneagle zaterdag 27 maart 2021, 09:05:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Beste modelbouwers, recent heb ik mijn "schroot trein" uitgebreid en begon me af te vragen waar zo'n trein gevuld wordt. En het hoe  en wát er eigenlijk in zo'n trein zit. Hier gaat een behoorlijk proces aan vooraf.
Het leek me leuk om bijvoorbeeld het proces van het Versnipperen van metaal te imiteren op mijn modelbaan. Hier volgt een bouwverslag....groet Arend
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Allereerst: de schroottrein.

Veel kijkplezier.
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Op het filmpje lijken de wagons nog aardig schoon, terwijl ik ze toch al aardig heb mishandeld B)
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
En heel veel schroot-lading gemaakt :P
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
De kraan staat er bij om deze oude 8-baan te slopen . De constructie leek me handig om de nieuwe schroot- machine mee te maken
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Het nieuwe bedrijf wordt een module . Met 1 of 2 kopsporen die van de hoofd lijn aftakken. Hier moeten de schroottreinen geladen worden. De ondergrond is een isolatie plaat van 4cm dik. Ik heb het geheel lichtbruin geverfd
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Leuk om naar oude troep te kijken  :D
De filmpjes krijgen een extra  :thumbup: door toevoegen van de geluiden, erg leuk gedaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Ha die Arend.
Prachtig filmpje van een hele mooie schroottrein! :thumbup:
Ook het geluid erbij is geweldig om te horen.

Zo'n gesloopte 8-baan levert een heleboel sloopmateriaal op dus dat zal vast nog wel een mooie partij schroot worden.
Zelf heb ik ook nog wat 8-banen staan die gerenoveerd moeten worden maar als dat niet lukt dan weet ik een mooie bestemming! O:-D

Veel plezier en succes met bouw en "sloop".

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Ha Peter en AlbertJan jullie zijn er weer snel bij met een reactie. Bedankt :thumbup:
Aanvoer van de staal constructie.
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Dit is hoever ik nu ben. De werkelijke bouw moet nog beginnen dus. Wel heb ik gisteravond nog wat auto's gesloopt om straks als scenery te kunnen gebruiken..
Groet Arend
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Dit is het voorbeeld wat ik gebruik. In de rechter bovenhoek staat de kraan. En ligt het grove metaal. Links onderin staat de trein
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Bovenstaande afbeelding is een screen shot van een filmpje wat ik op YouTube tegenkwam. Onderstaande afbeelding vermeld de bron.  ;)
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Leuk! Nog meer oud ijzer op het forum!
Je ladingen schroot zijn goed gelukt. Ziet er heel fraai uit.

Groet,

Peter
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Die schrootladingen zien er goed uit. Wat heb je allemaal gebruikt om ze te maken ? Ook met de mishandelde wagons is niets mis hoor.
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Kwam dit plaatje net tegen op www.rangierdiesel.de (schroot rondom...) Gr, Wim

Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Schroot verwerking/ scrap metal processing/
Schroot, toch een dankbaar onderwerp voor de treinbaan, blijft altijd actueel en je kunt je rommel  ;) nog nuttig gebruiken.
De digitale Roco kraan die een aantal jaren geleden in de aanbieding is geweest was ook vergezeld van sloopautocarrosserieen , voorzien van een stukje blik. Zo kon de lading met een hijsmagneet worden geladen.