Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Piko 1136 51369

Gestart door Waloen vrijdag 05 maart 2021, 18:15:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko 1136 51369
Waloen
gast

Piko 1136 51369
Toch maar weer eens een Piko model op de kop weten te tikken voor een schappelijk prijsje.  Een nieuwe 1136, 3 rail dus en met standaard 4.1 Plux 22 decoder. Even zonder sound, maar dat heb ik al genoeg rondrijden. Aanmelden op de MS2 gaat als verwacht. Prima, alles werkt.
Maar dan natuurlijk wat CV's aanpassen om ook op de remmodules goed te werken. En dat is even wat puzzelen.
Je moet CV 29 en 27 aanpassen. Via de MS2 lukt dat niet, CV's zijn geblokkeerd en dan kom je er dus niet bij. Gelukkig ook in het bezit van mijn betrouwbare oude Fleischmann Twin Center  voor mijn N baan, dus lekker op Bit niveau aanpassen...........     mmmmmm dus niet.
Het eigenaardige is dat je de Bit's kan uitlezen, aanpassen en de TC zegt ok. Maar weer opvragen, uitlezen en waarempel , de waarde is niet aangepast. Even de Byte waarde bepalen en deze proberen, en vreemd genoeg pakt de loc decoder dit dus wel. Het blijft altijd wat puzzelen met Piko decoders, maar uiteindelijk kom je er wel.Super mooie loc, prima rijeigenschappen, een aanwinst op de baan!
Re: Piko 1136 51369
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Piko 1136 51369
Probeerde je hem met de MS toevallig te wijzigen terwijl die zich onder MFX had aangemeld?
Re: Piko 1136 51369
Waloen
gast

Re: Piko 1136 51369
Inderdaad, de loc had zich met Mfx aangemeld bij de MS. Gaat automatisch.